4 KİŞİDEN 3'Ü KARBON AYAK İZİ İLE İLGİLİ BİLGİ SAHİBİ DEĞİL

4 KİŞİDEN 3'Ü KARBON AYAK İZİ İLE İLGİLİ BİLGİ SAHİBİ DEĞİL

4 KİŞİDEN 3
BELEDİYELER 3.11.2022 18:30:00 124 0

Sustainable Brands® (SB) küresel topluluğunun Türkiye’de başlattığı kolektif marka hareketi SB® Brands For Good, Türkiye’de ilk kez tüketicilerin karbon ayak izi konusunda farkındalığını ölçümleyen kapsamlı araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Tüketici Karbon Ayak izi Farkındalık Araştırması’na göre, toplumun neredeyse yarısı, iklim kriziyle mücadele için en önemli konulardan biri olan karbon ayak izi kavramını duysa da, konuyla ilgili bilgi sahibi olduğunu söyleyenlerin oranı sadece yüzde 26. Bilgi sahibi olanların ise yalnzıca yüzde 36’sı karbon ayak izini doğru tanımlayabiliyor.

SEZGİN AKKOYUN

İSTANBUL UHA-  Markaların güçlerini birleştirerek daha sürdürülebilir ve sorumlu bir yaşam tarzını tüketicilere de benimsetmek ve bütüncül bir kültürel dönüşüm yaratma misyonuyla kurulan SB® Brands For Good (İyilik İçin Marka Hareketi), kolektif bir marka hareketi olarak çalışmalarına devam ediyor. Hareket, Türkiye’de tüketicilerin karbon ayak izi ile ilgili farkındalığını ve bilgi seviyesini ölçmek, karbon ayak izini azaltmak için alınan aksiyon ve davranışları belirlemek ve bu doğrultuda markalara da yol gösterici olma hedefiyle Türkiye’de ilk kez gerçekleştirdiği Tüketici Karbon Ayak izi Farkındalık Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Ipsos iş birliği, Adidas, Borusan Otomotiv, Eti, PepsiCo ve Yapı Kredi’nin destekleriyle hayata geçirilen araştırma, tüketicilerin karbon ayak izi kavramını duysa da gerçek anlamda bilgi sahibi olmadığını ortaya koyuyor.

 Tüketiciler hangi davranışların karbon ayak izini artırdığını bilmiyor

Türkiye genelinde 800 kişiyle yapılan araştırma, toplumun neredeyse yarısının (yüzde 48) karbon ayak izi kavramını duyduğunu ancak sadece yüzde 26’sının kavram hakkında bilgi sahibi olduğunu gösteriyor. Karbon ayak izi hakkında bilgi sahibi olanların ise sadece yüzde 36’sı bu kavramı doğru tanımlayabiliyor. Araştırma, tüketicinin karbon ayak izini azaltmak için neler yapması gerektiğine dair bilinçlendirilmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya katılanların karbon ayak izini azaltmak en etkili bulduğu davranışlar ağaç dikmek, enerji tasarrufu için önlem almak, dayanıklı ve yeniden kullanılabilen ürünler tercih etmek ve geri dönüştürmek olarak sıralanıyor. Tüketicilerin önceliklendirdiği bu davranışların günlük hayatta kolayca yapılabilecek davranışlar olması dikkat çekiyor. Bu sonuç da, karbon ayak izini azaltmak için ağaç dikmekten öte neler yapabileceği konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesi gerektiğini gösteriyor.

Tüketicilere göre, karbon salımı için sorumlu tutulan başlıca sektörler ise otomotiv, toplu taşımacılık, enerji, dayanıklı tüketim ürünleri, kişisel bakım, inşaat ve gıda.

‘Markaların tüketiciyi bilinçlendirecek aksiyonlar alması gerekiyor’

Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren Sustainable Brands Türkiye Direktörü ve Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, “Tüketici Karbon Ayak izi Farkındalık Araştırması, bizlere iklim krizi için en önemli etkenlerin başında gelen karbon ayak izi ile ilgili önemli içgörüler sağlıyor. 

Tüketici iklim kriziyle baş etmek için kendi davranışlarıyla da sorumluluk alarak karbon salımını azaltabileceğinin maalesef pek farkında değil. Araştırmanın sonuçlarını değerlendirdiğimizde, markalara bu konuda büyük görevler düştüğünü söylemek mümkün. Öncelikle karbon salımını azaltmak için gereken sorumlu tüketim davranışlarıyla ilgili markların pazarlama ve iletişim faaliyetleriyle tüketiciyi bilinçlendirmeleri ve bu davranışları benimseyebilmeleri için onlara yardım etmeleri gerekiyor. Tüketicinin bu davranışları sahiplenebilmesi ve en önemlisi de eyleme dönüştürebilmesi için markaların pazarlama stratejilerini de bu davranış değişikliğine odaklanacak şekilde planlamalarının önemli olduğunu ve dönüşümü hızlandırmanın da iş birlikleriyle mümkün olabileceğini düşünüyorum” dedi. 

Ipsos Türkiye CCO’su Yasemin Özen Gürelli ise araştırma ile ilgili şunları söyledi: “Tüketicilerin karbon ayak izini azaltmak için uygulaması gereken bazı davranışları sıralayabildiğini de gözlemliyoruz fakat bu davranışların günlük hayatları içinde en kolay uygulayabilecekleri davranışlar olduğunu da gözlemledik. En önemlisi de tüketici karbon ayak izini azaltmak için sergilemesi gereken davranışları sıralıyor olsa bile, her davranışın birbiriyle bağlantı içinde etki yarattığının farkında olmadığını da söyleyebiliriz.”   


İlginizi Çekebilir

Adıyaman belediyesinden dilencilere operasyon düzenlendi

Adıyaman Belediyesi personeline afet yönetimi eğitimi

Başkan Tutdere hafta sonunda esnafı ziyaret etti

Adıyaman Belediyesi’nin yeni hizmet binası hızla yükseliyor

Adıyaman Belediyesi, Jeoloji Mühendisleri Odası işe protokol imzaladı

Adıyaman Belediyesi’nden çocuklara unutulmaz tiyatro etkinliği

Adıyaman Belediyesi’nden Sokak Hayvanlarına Doğal Yaşam Alanı

Adıyaman Belediyesi ibadethanelerde temizlik çalışmalarını sürdürüyor

Başkan Tutdere, Avrupa Belediyeler ve Bölgeler Konseyi Liderler Zirvesi’nde konuştu

Adıpayam’ın ürünleri CerModern’de

Adıyaman Belediyesi'nden ‘güvenli alan’ projesi: 33 mahallede 109 toplanma alanı belirlendi

Başkan Çolakbayrakdar: "Yerli ve Milli Üretimle Türkiye’ye Güç Katıyoruz"

Adıyaman Belediyesi 04.17 Belgesel Film Atölyesi ilk çekimlerine başladı

Adıyaman Belediyesi 7 ayda 100 bin tonun üzerinde asfalt serdi

Gaziantep Büyükşehir'den personellerine yapay zeka eğitimi