Beyaz eşya sektörü istikrarla gücünü koruyor

Beyaz eşya sektörü istikrarla gücünü koruyor

Beyaz eşya sektörü istikrarla gücünü koruyor
GÜNDEM 25.04.2024 14:11:00 92 0

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), 2024 yılı ilk çeyreği değerlendirmesine göre beyaz eşya sektörü iç satışlarda yüzde 28 artış kaydederken ihracatta yüzde 5 düşüş yaşadı.

İSTANBUL (İGFA) - Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2024 yılı ilk çeyrek değerlendirmesinde bulundu.

Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Groupe SEB, Haier Europe, LG, Miele, Samsung, Versuni (Philips) ve Vestel gibi yerli, uluslararası, ithalatçı ve üretici firmaları bünyesinde barındıran TÜRKBESD’in paylaştığı bilgilere göre; 2024 yılının ilk üç ayında yurt içi satışlar geçtiğimiz yıla göre %28 arttı. Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında gerileme gösterdi.

2024 yılı ilk çeyreğinde altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 8,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yıla göre %5 oranında artış gösterdi. Buna paralel olarak üretim miktarı da bir önceki yıla göre %1 artarak benzer seyretti.  Aylık bazdaki verilere göre ise bu Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlarda %24 oranında artış görülüyor. Üretim 3 milyon adet ile geçen yılın Mart ayına kıyasla %2 oranında azalırken, ihracattaki düşüş trendi bu ay seviyesinde devam etti.

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, “Türkiye beyaz eşya sanayisi Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Sektörümüz 33 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle önemli bir aktör. 60 bin kişiye doğrudan istihdam sağlarken, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve yeşil dönüşüm yatırımlarıyla dünyayla rekabet ediyor. Binlerce KOBİ ölçeğindeki satış ve servis ağımız, yardımcı sanayimizle de gurur duyduğumuz, örnek teşkil eden güçlü bir iş birliğimiz mevcut. Yarattığımız bu güçlü ekosistem sayesinde Türkiye ekonomisinin büyümesinde önemli bir itici güç olmayı sürdürüyoruz” dedi.

Altı ana üründe ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışların yaklaşık 8.3 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yıla göre %5 oranında artış gösterdiğini kaydeden Sığın, alışverişi zorlaştırıcı uygulamalar iç pazarda daralma riskini getirdiğini söyledi.

Son dönemde gündeme gelen kredi kartı taksit sayılarının azaltılması, kredi faiz ve komisyon oranlarının yükseltilmesi gibi uygulamaların iç pazar için risk oluşturduğuna dikkat çeken Sığın, “Ortalama 10-12 yıl kullanılan beyaz eşyaların hali hazırda tabi olduğu 9 taksit limitinin daha da azalması tüketici cephesine olumsuz yansıyacaktır. Bu durum iç pazarın daralmasına yol açacaktır. Bu da ihracatta karşılaşılan zorlukları iç piyasanın gücüyle telafi eden beyaz eşya sektörü için üretim ve istihdam yapısının bozulmasını gündeme getiriyor” dedi.


İlginizi Çekebilir

Hakkari’de “Filistinli Çocuklar İçin Çiz” Etkinliği Düzenlendi

Adıyaman'a Tarihi Kentler Birliğinden destek ziyareti

Adıyaman’da Türk Ocakları Bölge İstişare Toplantısı Düzenlendi

Besni’de Elektrik Kesintisi: Uzun Süre Kesik Kalabilir!

Kahta'da Uyuşturucu Operasyonunda Büyük Başarı

Kâhta İlçesinde Uyuşturucu ile Mücadele Toplantısı

Mahmut Arslan: Kahta İl Olmadıkça Kalkınamaz

Bakan Kurum: Yıl sonuna kadar 200 bin konut depremzedelere teslim edilecek

Görev kuvvetlerinin 'Milli Anadolu Ankası' tatbikatı başarıyla sürüyor

Konya'nın Kapsül takımları TEKNOFEST'e damga vurdu

Türkiye-Azerbaycan arasında adalet iş birliği

Öğretmenlik Mesleği Kanunu'nda 3 madde daha kabul edildi

Oruç Reis Somali'de arayacak

Bakandan yeni iç hat seferleri müjdesi!

Bakan Bolat TEKNOFEST'te