Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?
TEKNOLOJİ 20.02.2024 14:01:00 141 0

Kullanıcı gizliliğini esas alarak 3.taraf çerezleri kademeli olarak kaldıracağını duyuran Google, 2025 yılında tamamen çerezsiz bir dünyaya merhaba diyecek. Sektör temsilcilerinden Yasin Kaplan, çerezsiz dijital pazarlamanın geleceğini değerlendirdi.

İSTANBUL (İGFA)  - Dijital pazarlamanın en önemli gündem maddelerinden biri olan gizlilik, Google’un 2024 yılının ikinci yarısında çerezleri kademeli olarak kaldıracağını duyurmasıyla daha da dikkat çekici bir hale geldi.

Gizlilik önlemlerinin reklamcılıkta hedefleme teknolojilerini doğrudan etkilediğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu değişiklikler teknik açıdan evrilebilir ve değişebilir. Bu durum reklamcıların daha genel ve geniş kapsamlı stratejilere yönelmelerine neden olabilir. Aynı zamanda daha az doğrudan hedefleme de reklam verimliliğini etkileyecektir” şeklinde açıklamada bulunarak, bu gizlilik kararına ilişkin mecralar kendilerine göre hedefleme teknolojileri geliştirerek önlemlerini aldıklarını ve bu sürecin ardından dijital pazarlama süreçleri daha teknik ve bilgi gerektirecek bir altyapıya sahip olmanın önemli olduğuna dikkat çekti.

Reklam verme ve hedefleme yöntemleri farklılaşarak yerini data ve yapay zeka odaklı kişiselleştirilmiş reklamlara doğru evrileceğini belirten Kaplan, “Blockchain teknolojileri ve yapay zekâ kullanımıyla dijital reklam sektörü ve kullanıcı davranışları anlamlandırılarak kişiselleştirilmiş reklamların daha da geliştirileceği ve önem kazanacağı bir döneme gireceğiz. Bu dönemde ölçümleme metodolojisi biraz daha farklılaşacak. Sunucu bazlı ve çeşitli teknolojiler kullanılarak kişiselleştirilmiş reklam stratejileri daha belirgin hale gelecek. Yeni uygulamalar ile reklam pazarı daha şeffaf, güvenilir ve kullanıcı odaklı hale gelmesine olanak tanırken, aynı zamanda kişiselleştirilmiş reklamların daha da geliştirilmiş ve anlamlı hale gelmesine olanak tanıyacaktır. Bu, kullanıcıların ilgi alanlarına daha uygun reklamlarla karşılaşmalarını sağlayarak reklam verimliliğini artıran bir adım olacak” diye konuştu.


İlginizi Çekebilir

SANKO OKULLARI’NDAN TEKNOFEST’TE GURURLANDIRAN BİRİNCİLİK

Ankara'da Gerçekleşen Enerji Stratejileri Konferansı'nda 2035 Hedefleri

TÜBİTAK destekli proje: Ege Üniversitesi’nde yerli alerji kiti

Milli teknolojinin geleceği TEKNOFEST'te şekilleniyor

TEKNOFEST’te Mango Car’a Yoğun İlgi: Çevreci ve Yenilikçi Teknolojilerle Öne Çıktı

Savunmanın yeni vurucu gücü: Kuzgun... Testi başarıyla geçti

SARSILMAZ’ın Uzaktan Komutalı Silah Sistemleri TEKNOFEST'te

Türk Telekom’dan hediye yağmuru 

Mobil Evler Beton Lobisine Karşı Alternatif: Tiny Houselar Afetlerde Güven Veriyor

DACEL Elektrik ve Elektronik Ankara’da Yeni Ürünlerini Tanıttı

Buybase Dijital Ekosistem ile Türkiye Yüzyılı’na Hazırlanıyor

Oyunun kalbi Gaming İstanbul'da attı

Dijital paranın avantajları ve güvenlik riskleri neler?

Okullarda yapay zekâ devrimi

Video reklamcılığı 'dijital pazarlama'da liderliği ele geçirdi