TEKNOLOJİ

TEKNOLOJİ Haberleri

Dijital pazarlamada 2024 trendi: Yapay zekâ

Dijital pazarlamada 2024 trendi: Yapay zekâ

Dijital pazarlamada 2024 trendi: Yapay zekâ
TEKNOLOJİ 30.01.2024 23:13:00 86 0

Dijital pazarlama sektörüne damga vuran trendleri açıklayan sektör temsilcilerinden Yasin Kaplan, 2024 yılının en önemli gündem maddelerinden biri yapay zeka olacağını söyledi.

İSTANBUL (İGFA) - 2024 yılına öne çıkacak trendler hakkında bilgi veren Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 2023 yılında dijital pazarlama dünyasını domine etmeye başlayan yapay zekânın bu yıl da üstünlüğünü göstererek her alanda yapılacak çok iyi işlerle karşımıza çıkacağını söyledi.

Dijital pazarlama sektöründe yapay zekâ kullanımının oldukça geniş olduğunu ifade eden Kaplan, "Kreatif tasarım, reklam öğrenmesi ve teklif stratejileri gibi konularda yapay zekâdan faydalanılıyor. Hem hızlı hem de etkili içeriklerle dijital pazarlamada olumlu dönüşümler elde ediyoruz. Özellikle bu yıl 2024 yılı Google Chrome'un üçüncü taraf çerezleri hayatımızın kaldırmaya başladığı bir yıl olacak" dedi.

Google Chrome'un çerezlerinin azalmasıyla birlikte, yapay zekâ destekli hedeflemelerin öneminin artacağını öne süren Kaplan, "Gizlilik odaklı ve çerezsiz bir dünyada, doğrudan kişi bazlı hedeflemelerin yapay zekâ ile optimize edildiğini göreceğiz. Dolayısıyla gizlilik ve çerezsiz bir dünyada daha farklı ve yeni gelişmelere de şahit olacağız. Yapay zekânın yanı sıra podcast yayıncılığının 2023’te arttığını görüyoruz. Aynı zamanda dinleyici kitlesi de bu anlamda artıyor. Dolayısıyla dijital pazarlamada podcast içerikleri, sponsorlu çalışmalar ve influencer pazarlaması hayatımızda aktif olarak yer alacağını 2024’te öngörebiliriz. Dijital reklam kanallarında Google, Meta, TikTok gibi platformlarda yeni ürünler ve kampanya türleri görebiliriz. 2024 yılında daha çok dijital pazarlama aracı karşımıza çıkacak. Google, Meta gibi sadece o platformların reklam panellerine bağlı kalmayıp yapay zeka odaklı reklamları iyileştirme panelleri göreceğiz. Bunların da artacağı bir yıl olacak” diye konuştu.

2024 yılında Metaverse ile ilgili yeni gelişmelerin olacağını söyleyen Kaplan, bu yıl içinde ayrıca blockchain teknolojilerinin yine gelişeceğini ve makine öğrenmesi odaklı araçların hayatımıza daha çok yer alacağını söyledi. Kaplan, özellikle mobil reklamcılığın farklı türlerini görmeye başlayacaklarını kaydetti. 


Anahtar Kelimeler: Dijital pazarlamada trendi: Yapay

İlginizi Çekebilir

SANKO HOLDİNG MİLLİ TEKNOLOJİ HAMLESİNİ DESTEKLİYOR

SANKO OKULLARI’NDAN TEKNOFEST’TE GURURLANDIRAN BİRİNCİLİK

Ankara'da Gerçekleşen Enerji Stratejileri Konferansı'nda 2035 Hedefleri

TÜBİTAK destekli proje: Ege Üniversitesi’nde yerli alerji kiti

Milli teknolojinin geleceği TEKNOFEST'te şekilleniyor

TEKNOFEST’te Mango Car’a Yoğun İlgi: Çevreci ve Yenilikçi Teknolojilerle Öne Çıktı

Savunmanın yeni vurucu gücü: Kuzgun... Testi başarıyla geçti

SARSILMAZ’ın Uzaktan Komutalı Silah Sistemleri TEKNOFEST'te

Türk Telekom’dan hediye yağmuru 

Mobil Evler Beton Lobisine Karşı Alternatif: Tiny Houselar Afetlerde Güven Veriyor

DACEL Elektrik ve Elektronik Ankara’da Yeni Ürünlerini Tanıttı

Buybase Dijital Ekosistem ile Türkiye Yüzyılı’na Hazırlanıyor

Oyunun kalbi Gaming İstanbul'da attı

Dijital paranın avantajları ve güvenlik riskleri neler?

Okullarda yapay zekâ devrimi