Dijital reklamlar için dikkat çeken araştırma... Kullanıcı reklamı görünce ne yapıyor?

Dijital reklamlar için dikkat çeken araştırma... Kullanıcı reklamı görünce ne yapıyor?

Dijital reklamlar için dikkat çeken araştırma... Kullanıcı reklamı görünce ne yapıyor?
TEKNOLOJİ 7.06.2022 18:01:00 86 0

Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya çıktı. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izlediği belirlendi.

İSTANBUL (İGFA) - Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye’deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı.

110 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Reklam Dikkat Araştırması’na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 75’i televizyon izlerken, yüzde 68’i yatakta uyumadan önce, yüzde 65’i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor.

Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66'sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.

EN ÇOK VİDEO TIKLANIYOR

Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54’i “30 dakika ile 1 saat arası” yanıtını veriyor.

Katılımcıların yüzde 83’ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55'i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ediyor. Kullanıcıların yüzde 30’u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29’u ise reklama tıkladığını söylüyor. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, yüzde 53’ü video reklamları, yüzde 50’si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33’ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Yapay Zeka ile Deepfake tehdidi büyüyor

Yapay zeka veri merkezi soğutma teknolojisini bir araya getirdi

Geleceğin yapay zekâ yıldızlarına ilham oldular

SANKO OKULLARI VEX IQ ROBOT YARIŞMASINDAN DÖRT BİRİNCİLİKLE DÖNDÜ

Yerli yapay zeka 64 bin oltalama saldırısı engellendi

Yapay zeka ile Deepfake tehdidi büyüyor

KOSGEB’ten KOBİ’ler için 2 yeni destek programı​​​​​​​

Dijital pazarlamada canlı yayında alışveriş trendi

Prof. Dr. Nafız Maden: “Doğu Karadeniz’de Petrole Ulaşacağımıza Eminim”

Fiber hız Mardin'e ulaştı

“Bölgenin Batarya Üssü Türkiye” Temasıyla Enerji Kongresi Gerçekleştirildi

Türkiye, teknoloji alanında cazibe merkezi haline geliyor!

WhatsApp'a tarama özelliği geldi!

Türk Telekom Sivas'ta Güneş Enerjisi Santrali kuruyor

Konya Kentsel Hareketlilik Citythonu’na ev sahipliği yaptı