"DİJİTAL REKLAMLARIN YÜZDE 30’UNU BİZİ DİNLEYEREK BELİRLİYORLAR"

Mesajlar, mailler, sponsorlu sosyal medya akış ve hikâyeler olarak karşımıza çıkan dijital reklamların hepsi, kişilerin dijital platformlarda yaptığı hareketlere ve ses kayıtlarına göre göre belirleniyor.

TEKNOLOJİ 16.03.2022 22:30:00 138 0

Ücretsiz olarak kullanılan her uygulamanın mikrofon veya kamerasını açık olduğunda ortamı dinleyip konuşulan kelimelere göre dijital reklamların çıktığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, kimi zaman Google veya sosyal mecralarda yaptığınız aramalar, beğeniler veya arkadaşlarımızın beğenileri ve takipçileri reklamların kaynağını oluşturabiliyor dedi. 

SEZGİN AKKOYUN

İSTANBUL UHA- Dijital pazarlamanın en önemli avantajlarından biri olan doğrudan hedef kitleye ulaşma, kullanılan akıllı cihazlar aracılığıyla markaların ulaşacağı kişileri birçok kritere kategorilere ayırıyor. Dünyanın önde gelen şirketleri hedefleme teknolojilerini genişletirken, dijital pazarlama sektörünün gelişmesi adına da yatırımlar devam ediyor. 

Sohbet uygulamalarından gönderdiğiniz ses kayıtlarından Google’da yapılan aramalara kadar yapılan her hareketi sistemin algılayarak dijital reklamları çıkardığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Ücretsiz kullanılan her uygulamada kişisel veriler mutlaka ikinci kişiler ile paylaşılıyor. Eğer bu durumdan rahatsız olunuyorsa uygulamaların ayarlar bölümden mikrofon ve kameranın kapatılması gerekir.  Aynı zamanda Google asistan ve Siri gibi kullanılan uygulamaların açık olması tüm verilerin elde edilmesini kolaylaştırıyor. Gelişmiş algoritmalara sahip bu uygulamalar sayesinde elde edilen bu veriler işlenir ve kullanıcılar belirli ilgi alanlarına göre kategori sınıflarına aktarılır” dedi..

Dijital reklamların sadece yüzde 30’nun tesadüf olarak karşımıza çıktığının altını çizen Kaplan, "Reklamların yüzde 40’ı kişinin hareketlerine göre belirlenirken iken yüzde 30’u da kullanılan ses kayıtlarına göre kullanıcılar kategorize edilerek belirleniyor" diye konuştu.


İlginizi Çekebilir

SANKO OKULLARI’NDAN TEKNOFEST’TE GURURLANDIRAN BİRİNCİLİK

Ankara'da Gerçekleşen Enerji Stratejileri Konferansı'nda 2035 Hedefleri

TÜBİTAK destekli proje: Ege Üniversitesi’nde yerli alerji kiti

Milli teknolojinin geleceği TEKNOFEST'te şekilleniyor

TEKNOFEST’te Mango Car’a Yoğun İlgi: Çevreci ve Yenilikçi Teknolojilerle Öne Çıktı

Savunmanın yeni vurucu gücü: Kuzgun... Testi başarıyla geçti

SARSILMAZ’ın Uzaktan Komutalı Silah Sistemleri TEKNOFEST'te

Türk Telekom’dan hediye yağmuru 

Mobil Evler Beton Lobisine Karşı Alternatif: Tiny Houselar Afetlerde Güven Veriyor

DACEL Elektrik ve Elektronik Ankara’da Yeni Ürünlerini Tanıttı

Buybase Dijital Ekosistem ile Türkiye Yüzyılı’na Hazırlanıyor

Oyunun kalbi Gaming İstanbul'da attı

Dijital paranın avantajları ve güvenlik riskleri neler?

Okullarda yapay zekâ devrimi

Video reklamcılığı 'dijital pazarlama'da liderliği ele geçirdi