Dijitalleşme 2027'e kadar ambalaj sektörüne de yayılacak

Dijitalleşme 2027'e kadar ambalaj sektörüne de yayılacak

Dijitalleşme 2027
EKONOMİ 26.06.2024 11:15:58 223 0

Günümüz tüketicileri teknolojiyi ve dijital araçları günlük yaşamlarına giderek daha fazla dahil ediyor. Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 64'ü satın alma sırasında ileri teknolojiyle entegre olan ürünleri aradıklarını belirtti.

İSTANBUL (İGFA) - Dijitalleşme, çok yönlülük, kişiselleştirme seçenekleri ve sürdürülebilirlik avantajlarıyla endüstri standartlarını yeniden tanımlarken, ABD merkezli pazar araştırma şirketi Smithers, dijitalleşmenin 2027'ye kadar ambalaj sektörü için en hızlı büyüyen teknoloji olacağını belirtti. Günümüz tüketicilerinin büyük çoğunluğunu Z kuşağının oluşturması da bu veriyi destekler nitelikte.

Geçtiğimiz senelerde yapılan bir başka araştırmaya göre tüketicilerin %64'ünün satın alma sırasında ileri teknolojiyle harmanlanan ürünlere yöneldiklerini gösteriyor. Birbiriyle bağlantılı bu iki istatistik, teknolojinin ambalaj tasarımının geleceğini şekillendirecek dönüştürücü bir güç olacağına işaret ediyor. Ambalaj tasarımında dijital araçların kullanımı, daha az maliyetle zaman tasarrufu sağlarken tasarım ve üretim noktasında da esneklik sunuyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalajın teknolojiyle harmanlanmasının marka ve müşteriye eş zamanlı fayda sağladığını belirtiyor.

DİJİTALLEŞEN AMBALAJ TASARIMLARI, AKILDA KALICI BİR KULLANICI DENEYİMİ SUNUYOR

Tüketiciler, kişisel yaşamlarını kolaylaştırmak ve satın alma deneyimlerini artırmak için teknolojik ürün ve hizmetleri tercih ediyor. Bu sebeple teknolojiyle desteklenen araçları müşterilerin uğrak noktalarına ve onların ilgisini çekecek tasarımlarda konumlandırmak önem taşıyor. Ürünü temsil eden ambalajın, müşterinin ilk bakışta dikkat ettiği unsur olmasından ve hemen her yerde bulunmasından dolayı dijital araçlarla donatılması çeşitli avantajlar sağlıyor. Ambalaj üzerine yerleştirilmiş hızlı yanıt (QR) kodları, radyo frekansı tanımlama (RFID) ve yakın alan iletişim (NFC) etiketleri gibi akıllı paketleme çözümleri, marka ve müşteri arasında bir köprü oluşturuyor. Bu sayede müşteriler ürünleri sanal olarak deneyimleyebiliyor ve ürünün değeri daha iyi anlaşılarak satın alma olasılığı artıyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, çok boyutlu metin, grafik, video ve animasyon oluşturarak ambalajı canlandırmaya, tüketicilerle benzersiz ve akılda kalıcı bir etkileşim kurulmasına imkan tanıyor. Bu teknoloji ilerlemeye devam ettikçe, sürdürülebilir ambalaj çözümlerinde küresel çapta büyük ilerlemeler kaçınılmaz hale gelecek.

“BİLGİYİ PARMAKLARININ UCUNDA BULMAK İSTEYEN YENİ NESİL TÜKETİCİ"

Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Dijitalleşme her alanda olduğu gibi ambalaj endüstrisinde de rekabete yol açıyor.  Ambalaj tasarımcıları tüketicilere güvenli ve yaratıcı bir kullanıcı deneyimi sunmak için teknolojiden yararlanıyor. Bilgiyi parmaklarının ucunda bulmak isteyen yeni nesil tüketici, satın alacağı ürünle bütünleşik bir bağ kurmak istiyor. Ambalajın üzerine yerelştirilmiş dijital araçlar, markanın şeffaflığını gözler önüne sererken müşterinin ürün hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Gün geçtikçe gelişmeye devam eden bu akıllı ambalaj çözümleri tüketicilerin beklentilerini daha dinamik ve gerçek zamanlı şekilde karşılamaya olanak tanıyor.” açıklamalarında bulunuyor.

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Merkez Bankası 'Ödemelerin Merkezi' sitesini yayına aldı

BDDK'dan 'Hayhay Finansman'a faaliyet izni

UİB'in Kasım ayı ihracat verileri belli oldu

Merkez'in kredi hacmi 229 milyar TL'ye yükseldi

Marmarabirlik üçüncü dilim ödemelere hazırlanıyor... 622 milyon TL ödeme 5 Aralık'ta hesaplarda

TÜFE Kasım'da yıllık yüzde 31,07 arttı... En yüksek artış konutta

Kayseri Şeker 3. Söküm Avansı'nı yatırdı

Yerel Asgari Tamamlayıcı Kurumlar Vergisi beyannamelerinde süre uzatımı

BUSİAD’dan çağrı: İthalat vergilerinin yüzde 6’sı Bursa’ya kazandırılabilir

Zorunlu Karşılık Tebliği'nde oranlar güncellendi, bazı hükümler ileri tarihlere ertelendi

Kahta’da Araç Muayene İstasyonu Hizmete Açıldı

Türkiye ekonomisi 21 çeyrektir durmuyor!

531 firmaya Dahilde İşleme İzni verildi

Ankara’da içme suyu güvenliği için dev yatırım

Eğitimin geleceği ASKON Bursa’da masaya yatırıldı