Düğün sektörüne özel dijital pazarlama stratejileri

Düğün sektörüne özel dijital pazarlama stratejileri

Düğün sektörüne özel dijital pazarlama stratejileri
TEKNOLOJİ 28.05.2024 14:46:42 146 0

Nisan ayından bu yana Google aramalarında balayı, gelinlik, damatlık, düğün videosu gibi anahtar kelimeleri artış gösterdi.

İSTANBUL (İGFA) - Her geçen gün yeni eklenen trendlerle gelişen ve büyüyen düğün sektöründe her yıl ortalama 550 bin çift evleniyor. Aynı zamanda birçok sektöre de büyük fırsatlar sunan sektörde öne çıkmak ve sezonu iyi değerlendirmek isteyen firmalar, dijital pazarlama stratejileri ile pastadan önemli bir pay alıyor.

Düğün harcamalarının birçok sektöre de büyük fırsatlar sunduğunu belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Özellikle internet kullanımının yaygın olduğu günümüzde, evlilik hazırlığı yapan çiftlere ulaşmak için dijital platformlar etkili bir araç olarak öne çıkıyor. Google aramalarında balayı, gelinlik, damatlık gibi anahtar kelimelerde Nisan ayından itibaren belirgin bir artış görülmektedir. Balayı aramalarında geçtiğimiz yıla göre Mayıs ayında yüzde 75, Nisan ayına göre ise yüzde 112 artış kaydedilmiştir” dedi.

Kaplan, düğün sektörü için yapılacak dijital pazarlama stratejilerini şu şekilde sıraladı:

Hedef Kitle ve Temalara Göre Segmentasyon
Hizmetlerinizi ve hedef kitlenizi belirleyerek pazarlama stratejinizi temalara göre ayırın. Örneğin, balayı hizmeti sunan bir otel iseniz, bu hizmeti arayan kullanıcıları hedefleyin ve ilgili temalara göre reklamlar oluşturun. 

Anahtar Kelime Optimizasyonu ve Reklam Metni
Her arama anahtar kelimesine özel reklam metni oluşturun. Balayı ile ilgili aramalarda, otelin avantajlarını vurgulayan reklam metinleri hazırlayın.  

Doğrudan Hedefe Ulaşın
Düğünle ilgili web sitelerini ziyaret eden, balayı otellerini araştıran, gelinlik ve damatlık bakan, düğün mekânı arayan kullanıcıları hedefleyin. Bu sayede geri dönüş oranlarınızı artırabilirsiniz.  

Video İçerikler
Video izlenmelerinin artmasıyla birlikte dijital pazarlama stratejilerinde de kullanılan video içerikleri, düğün sektörü için mutlaka değerlendirilmeli. Ürün ve hizmetlerin avantajlarını anlatan video içerikler oluşturarak kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Video içerikler, sesli veya görsel olarak kullanıcıların ilgisini çekecek şekilde hazırlanarak, duygusal bir bağ kurabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.  

Yeniden Pazarlama
Düğün sürecinde detaylı araştırmalar yapan kullanıcıları yeniden hedefleyerek, web sitenize ikinci, üçüncü ve dördüncü kez çekebilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların başka bir ürünü veya hizmeti satın almaya karar vermeden önce onları yeniden kazanabilirsiniz. Burada yapılan kampanyalar ve hatırlatıcı mesajlar büyük önem taşıyor. 

Sosyal Medya Stratejilerini Kullanın 
Sosyal medyada  evlilik hazırlığında olan genç kitleyi hedefleyebilirsiniz. İnstagram, TikTok ve Youtuba’da düğün hazırlığı, dans videoları gibi içerikleri izleyen kullanıcıları hedefleyerek web sitenize çekebilirsiniz. Hastag kullanımları, yapılan iş birliği çalışmaları ve video reklamları bilinirliği artırmak için en sık başvurulan yöntemlerden. Sosyal medyada trendleri takip etmek ve hızlıca uyum sağlamak çok önemli. 


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

“Bölgenin Batarya Üssü Türkiye” Temasıyla Enerji Kongresi Gerçekleştirildi

Türkiye, teknoloji alanında cazibe merkezi haline geliyor!

WhatsApp'a tarama özelliği geldi!

Türk Telekom Sivas'ta Güneş Enerjisi Santrali kuruyor

Konya Kentsel Hareketlilik Citythonu’na ev sahipliği yaptı

Ankara sosyal medyanın da başkenti olacak

İstanbul Beylikdüzü uluslararası finallere ev sahipliği yaptı

'Yapay zekâ' pazarlamanın yeni demirbaşı olacak

Google’ın yeni algoritması AEO dijital dünyayı sarsıyor

Yerli ve milli lokomotif için Eskişehir, Sakarya ve Sivas'a 3 yeni fabrika

YETEV Eğitim Teknolojileri Zirvesi YETZ'24 gerçekleşti

Deneyap proje şenliği hayalimdeki yolculuk projesi

Yeşil Eğitim Projesi Tayland'da resmen başladı

ASELSAN Genel Müdürü Akyol: Çelik Kubbe için 30 yıldır yatırım yapıyoruz

Türkiye internette günde 6 saat 51 dakika geçiriyor!