Tarih: 04.07.2024 10:35

e-Devlet'ten 235 bine yakın kişiye engelli kartı verildi... Başvuru nasıl yapılıyor?

Facebook Twitter Linked-in

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın engelli vatandaşların hayatını kolaylaştırmak için başvurularını e-Devlete taşıdığı engelli kimlik kartına Ağustos 2021’den bugüne kadar 234 bin 588 kişi başvurdu.

ANKARA (İGFA) - Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nca engelli veri tabanı oluşturulmasına ve engellilere tanınan hak ve hizmetlerden yararlanmada kullanılmak amacıyla 1998’den itibaren yüzde 40 ve üzeri engelli raporu olan vatandaşlara engelli kimlik kartı verilmesine devam ediliyor.
 
Bakanlık, engelli vatandaşların hayatını kolaylaştırmak amacıyla Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüklerine müracaat edilerek alınan engelli kimlik kartı başvurularını 28 Ağustos 2021’den itibaren e-Devlet üzerinden de kabul etmeye başlamıştı. Alınan bilgiye görebu kapsamda bugüne kadar 234 bin 588 kişi e-Devletten başvuru yapıp engelli kart sahibi olurken, 4 kişinin başvuru süreci ise devam ediyor.

BAŞVURU NASIL YAPILIYOR?

 
KİMLİK KARTININ SAĞLADIĞI İMKANLAR
 

Engelli kimlik kartına sahip olan vatandaşlar, kullandığı toplu taşıma araçlarında ücretsiz seyahat hakkından yararlanabiliyor. Tüm resmi ve özel halk otobüsleri, deniz ulaşım araçları ve TCDD bünyesindeki trenlerden engelli bireyler ücretsiz faydalanabiliyor. Ayrıca Türk Hava Yollarının tüm iç hat uçuşlarında yüzde 20 ve Türkiye çıkışlı dış hat uçuşlarında yüzde 25 indirim sağlanıyor.

Engelli Kimlik Kartı ve engelli olduğunu gösterir sağlık kurulu raporuyla birlikte belediyeye müracaat ederek, 200 metrekareden küçük tek konutu olan engelli bireyler, emlak vergisinden muaf tutuluyor.

Engellilerin eğitimleri, meslekleri, günlük yaşamları için özel olarak üretilmiş her türlü araç-gereç ve özel bilgisayar programlarının temininde Katma Değer Vergisi (KDV) alınmıyor.
 




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —