Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor

Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor

Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor
GÜNDEM 18.03.2023 09:43:51 106 0

15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda, gayrimenkul sektörünün geleceği de masaya yatırıldı.

İSTANBUL (İGFA) - 2007 yılında Birleşik Arap Emirlikleri’nde kurulduktan sonra, eş zamanlı olarak Türkiye’de de faaliyetlerine başlayan REIDIN, gayrimenkul bilgi şirketi olarak gayrimenkul fiyat endeksleri üretiyor. REIDIN, konut satışları, fiyat hareketleri, pazar talebi, konut tipleri, lokasyonlar gibi birçok veri sunabiliyor. 

Veri toplama, gayrimenkul sektöründe genellikle emlak satışları, kiralama işlemleri ve mülk değerlemesi için tercih ediliyor. İstanbul Hilton Bosphorus Convention Center’da düzenlenen 15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda gerçekleşen konferansta REIDIN adına konuşan REIDIN Veri Bilimi Müdürü Emre Durgut, gayrimenkul sektöründe veri yönetimi odağında veri analitiğinin ve yapay zekanın önemi hakkında bilgiler aktardı. Gelecekte gayrimenkul sektöründe yoğunlukla yapay zeka teknolojilerinin kullanılacağının da altını çizdi.  

Teknolojinin gelişmesine paralel olarak gayrimenkul sektöründe de verinin önemi her geçen gün artıyor. Özellikle karar verme sürecinde kritik bir öneme sahip. Emlak profesyonelleri; satın alma, satış ve varlık yönetimi gibi işlemler sırasında birçok farklı türde veriye ihtiyaç duyuyor. Aynı zamanda sahip olunan bu veriler, emlak piyasasındaki trendleri, tüketicilerin tercihlerini, mülk performansını ve birçok başka faktörü anlamak için de kullanılıyor. 

Gayrimenkul Sektöründe Yapay Zekanın Etkisi Artıyor…

Gayrimenkul sektöründe de büyük öneme sahip olan yapay zeka teknolojileri, veri analizi ve tahminleme yapmak için sıklıkla kullanılıyor.  Yapay zeka teknolojileri sayesinde veri işleme, analiz etme ve gerçekçi öngörü yapma süreci otomatik hale gelebiliyor. Aynı zamanda mülk değerlemesi işleminde daha doğru sonuçlar elde edilebiliyor. 

Günümüzde önemi gittikçe artan bu konuya ilişkin 16-17 Mart’ta geçekleşen Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda konuşan REIDIN Veri Bilimi Müdürü Emre Durgut, pazarlama stratejileri için de kullanılan yapay zekanın, müşteri davranışlarını analiz etmek, müşteri profillerini oluşturmak ve kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları tasarlamak için kullanılabildiğine vurgu yaptı. 


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Bakan Kurum Malatya'dan seslendi... Afetzedelerin yüzü gülene kadar buradayım!

Bakan Tekin İstanbul'da okul yöneticileriyle buluştu

Dışişleri'nden UEFA'ya Demiral tepkisi

İş insanın Serdar Özyurt'tan Jandarma Genel Komutanı Arif Çetin'e ziyaret

'Sarsılmaz' yüksek ateş gücünü 'kuleye' çıkardı

Antrikot ve döşden burger yaptı, ailelerin vazgeçilmez durağı oldu - Videolu Haber

Pençe Kilit'te 9 terörist etkisiz!

Gurbetçilerden destek vergisi iddiasına İletişim'den açıklama

7 ton 250 kilogram gıda ürünü imha edildi

Altı ayda 105 milyona yakın yolcu

İçişleri: Provokatörlere göz açtırılmayacak

Stratejik Planlama Toplantısında muhtarların görüşleri alındı

Türkiye’nin Gizemli Obruğu Yeşilgöz, ziyaretçilerin uğrak noktası olacak

Şehitkamil Belediyesi’nden güvensiz gıdaya sıfır tolerans

Lise tercihi yapacak öğrenci ve velilere önemli öneriler