Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor

Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor

Gayrimenkul yatırımlarını yapay zeka belirliyor
GÜNDEM 18.03.2023 09:43:51 120 0

15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda, gayrimenkul sektörünün geleceği de masaya yatırıldı.

İSTANBUL (İGFA) - 2007 yılında Birleşik Arap Emirlikleri’nde kurulduktan sonra, eş zamanlı olarak Türkiye’de de faaliyetlerine başlayan REIDIN, gayrimenkul bilgi şirketi olarak gayrimenkul fiyat endeksleri üretiyor. REIDIN, konut satışları, fiyat hareketleri, pazar talebi, konut tipleri, lokasyonlar gibi birçok veri sunabiliyor. 

Veri toplama, gayrimenkul sektöründe genellikle emlak satışları, kiralama işlemleri ve mülk değerlemesi için tercih ediliyor. İstanbul Hilton Bosphorus Convention Center’da düzenlenen 15. Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda gerçekleşen konferansta REIDIN adına konuşan REIDIN Veri Bilimi Müdürü Emre Durgut, gayrimenkul sektöründe veri yönetimi odağında veri analitiğinin ve yapay zekanın önemi hakkında bilgiler aktardı. Gelecekte gayrimenkul sektöründe yoğunlukla yapay zeka teknolojilerinin kullanılacağının da altını çizdi.  

Teknolojinin gelişmesine paralel olarak gayrimenkul sektöründe de verinin önemi her geçen gün artıyor. Özellikle karar verme sürecinde kritik bir öneme sahip. Emlak profesyonelleri; satın alma, satış ve varlık yönetimi gibi işlemler sırasında birçok farklı türde veriye ihtiyaç duyuyor. Aynı zamanda sahip olunan bu veriler, emlak piyasasındaki trendleri, tüketicilerin tercihlerini, mülk performansını ve birçok başka faktörü anlamak için de kullanılıyor. 

Gayrimenkul Sektöründe Yapay Zekanın Etkisi Artıyor…

Gayrimenkul sektöründe de büyük öneme sahip olan yapay zeka teknolojileri, veri analizi ve tahminleme yapmak için sıklıkla kullanılıyor.  Yapay zeka teknolojileri sayesinde veri işleme, analiz etme ve gerçekçi öngörü yapma süreci otomatik hale gelebiliyor. Aynı zamanda mülk değerlemesi işleminde daha doğru sonuçlar elde edilebiliyor. 

Günümüzde önemi gittikçe artan bu konuya ilişkin 16-17 Mart’ta geçekleşen Gayrimenkul Emlak Fuarı’nda konuşan REIDIN Veri Bilimi Müdürü Emre Durgut, pazarlama stratejileri için de kullanılan yapay zekanın, müşteri davranışlarını analiz etmek, müşteri profillerini oluşturmak ve kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları tasarlamak için kullanılabildiğine vurgu yaptı. 


İlginizi Çekebilir

Uluslararası Kadın Dayanışma Derneği'nden kadın cinayetlerine sert tepki

İşte okuma hızını yüzde 35 artıran yazı karakterleri

Kahramanmaraş sanayi esnafına 1,5 milyon TL'lik destek

Sıcak hava balonları rekora uçtu!

Bakan Yerlikaya'dan ağır yaralı polis memuruna hastane ziyareti

İstanbul'un kurtuluşunun 101. yılı kutlandı

Yuvamız İstanbul 'Kısa Mola'lar açıyor

Posta gönderilerinin sayısı yüzde 7 arttı... Haberleşmede ilk 5 il belli oldu

Savunma Sanayii'den MANGO CAR'a yakın mercek

Çılgın Sayısal ekstra 10 milyon TL kazandırdı!

TEKNOFEST 2024'te Selçuklu rüzgârı

Bakan Yerlikaya 'yaya geçitleri'ne dikkati çekti... 2,9 milyon araç denetlendi

LÖSEV'den Büyük Anıtkabir buluşması

Çayırova, OGM Ormanspor’u mağlup etti

Yurtta bugün Pazar havası nasıl?