Gaziantep Büyükşehir'in Alo 153'ü fedakarca çalışıyor

Gaziantep Büyükşehir'in Alo 153'ü fedakarca çalışıyor

Gaziantep Büyükşehir
BELEDİYELER 2.03.2023 16:34:00 210 0

Kahramanmaraş merkezli şiddetli depremlerde Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ALO 153 Çağrı Merkezi, çalışmalarını aksatmadan sürdürdü.

GAZİANTEP (İGFA) - Binalarında oluşan hasardan dolayı ekip halinde 1 hafta Trafik Kontrol Merkezi’nde çalışan ALO 153, son olarak Büyükşehir Belediyesi Veri Koordinasyon Merkezi’nde bulunan E-Spor Alanı’na yerleşti.

Çalışmalarını 7 gün 24 saat sürdüren ALO 153 çalışanları, izinli olan personeller dahi bulundukları noktalarda sisteme dizüstü bilgisayarlarıyla girdi, vatandaşları yönlendirdi.

Ekipler depremin olduğu 6 Şubat’tan bugüne kadar yaşanan ikinci ve hissedilen diğer tüm artçı depremlerde bile iş başından ayrılmayarak 203 bin 313 çağrıyı cevapladı.

AFET YÖNETİM YAZILIMI VATANDAŞLARI KONUMLA YÖNLENDİRDİ

Büyükşehir Belediyesi’nin oluşturduğu Afet Yönetim Yazılımı’nın anında devreye sokulmasıyla ALO 153’ü arayan vatandaşlara, SMS yoluyla linkler gönderildi. Bu linkleri tıklayan ve akıllı telefonlarının konumu açan vatandaşların tam lokasyonunu öğrenen çağrı merkezi çalışanları, en yakın ve uygun toplanma alanı, sosyal tesis, taziye evi veya spor salonun bilgisini paylaştı.

GAZYAĞCI: ZORDA OLSA BİZ BÜTÜN EKİP OLARAK GÖREVİMİZİN BAŞINDAYDIK

Deprem anı ekibin yaşadıklarını ve sonrası hakkında bilgi veren Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Veri Koordinasyon Şube Müdürü Seda Gazyağcı, depremin şokunu atlattıktan sonra hızlı bir şekilde 30 kişilik ekibin toplandığını belirterek şunları söyledi:

“Deprem anında evini terk edip toplanma alnında aracıyla durarak güvenli iş ortamı oluşana kadar diz üstü bilgisayarıyla vatandaşlarımızın çağrılarını cevaplayarak vatandaşları toplanma alanlarına yönlendiren personellerimiz oldu. Zorda olsa biz bütün ekip görevimizin başındaydık. O gün izinli olan çalışanlarımızda geldi. İkinci depremde de görev başındaydık. Çocuklarımızda yanımızdaydı haliyle. Deprem anında iki çocuğumun elini tuttum sakin bir şekilde oturtturdum ve deprem anında da işimizi yapmaya devam ettik.”

ÖZYAŞAR: BÜTÜN ARKADAŞLARIMLA ÖZVERİLİ OLARAK DEVAM ETTİK

Deprem anında evde olduğunu ve hızlı bir şekilde dizüstü bilgisayarını alarak arabada vatandaşların taleplerini çözmeye koyulduğunu ifade eden ALO 153 çalışanı Büşra Özyaşar ise, “Arkadaşlar iş yerinde depremi yaşadılar. Güvenli bir yer temin edene kadar aracın içerisinde laptop ile çağrıları aldım. Vatandaşlar ne yapacaklarını bilemedikleri için belediyeden de taleplerde bulundular. Çok zor bir süreçti. Bütün arkadaşlarımla özverili olarak devam ettik” diye konuştu.

 


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Adıyaman belediyesinden dilencilere operasyon düzenlendi

Adıyaman Belediyesi personeline afet yönetimi eğitimi

Başkan Tutdere hafta sonunda esnafı ziyaret etti

Adıyaman Belediyesi’nin yeni hizmet binası hızla yükseliyor

Adıyaman Belediyesi, Jeoloji Mühendisleri Odası işe protokol imzaladı

Adıyaman Belediyesi’nden çocuklara unutulmaz tiyatro etkinliği

Adıyaman Belediyesi’nden Sokak Hayvanlarına Doğal Yaşam Alanı

Adıyaman Belediyesi ibadethanelerde temizlik çalışmalarını sürdürüyor

Başkan Tutdere, Avrupa Belediyeler ve Bölgeler Konseyi Liderler Zirvesi’nde konuştu

Adıpayam’ın ürünleri CerModern’de

Adıyaman Belediyesi'nden ‘güvenli alan’ projesi: 33 mahallede 109 toplanma alanı belirlendi

Başkan Çolakbayrakdar: "Yerli ve Milli Üretimle Türkiye’ye Güç Katıyoruz"

Adıyaman Belediyesi 04.17 Belgesel Film Atölyesi ilk çekimlerine başladı

Adıyaman Belediyesi 7 ayda 100 bin tonun üzerinde asfalt serdi

Gaziantep Büyükşehir'den personellerine yapay zeka eğitimi