Güven uçurumunu kapatabilen şirketler geleceğe daha hazır

Güven uçurumunu kapatabilen şirketler geleceğe daha hazır

Güven uçurumunu kapatabilen şirketler geleceğe daha hazır
YAŞAM 21.10.2024 11:21:44 212 0

Vodafone Global’in Fit for the Future Raporu, ‘Geleceğe Hazır’ şirketleri bu yıl “Güven Uçurumu” odağında mercek altına aldı

İSTANBUL (İGFA) - Dünyanın lider telekomünikasyon şirketlerinden Vodafone Grubu, “Güven Uçurumu” odağında London School of Economics iş birliğiyle10 pazarda 2 bin 300’den fazla işletmeyle ve 5 binden fazla müşteriyle yürüttüğü Fit for the Future (Geleceğe Hazır) Raporu’nu geçtiğimiz günlerde yayımladı.

Raporda işletmelerin kendilerine müşteriler tarafından ne kadar güvenildiğini düşündükleri ile müşterilerin gerçekte ne hissettikleri arasında bir uçurum olduğu tespit ediliyor. “Güven Uçurumu” adı verilen bu fark, ortalama yüzde 11 puan olarak ölçülüyor. Kaçırılan fırsatları, hayal kırıklığına uğrayan müşterileri ve kaybedilen geliri temsil eden bu uçurumun, iş performansı üzerinde gerçek bir etkiye sahip olduğu vurgusu yapılıyor.

Vodafone Business tarafından küresel çapta yapılan yeni araştırmaya göre, müşterilerine daha hızlı yanıtlar vermek için yapay zekâ ve üretken yapay zekâdan faydalanan işletmeler, teknolojilerin insani bir dokunuşla, müşterilerin yararına ve herhangi bir etik, gizlilik veya veri güvenliği endişesi bırakmayacak şekilde kullanılması halinde, müşteri güven puanlarında önemli bir artış ve rekabet avantajı yakalayabiliyor. 

“ÖNCE İNSAN” VURGUSU, GÜVEN PUANINI YÜZDE 16 ARTIRIYOR

Güven, işletmelerin performansında en önemli bir farkı yaratan kavramların başında geliyor. Yapay zekâ gibi yeni teknolojilere duyulan güven ve bunların işletmeler tarafından nasıl kullanıldığı günümüz dünyası için her geçen gün daha da değer kazanıyor. Bu noktada da işletmelerin bu teknolojileri kullanma şekli, müşterileri açısından güven kazanmaları ya da kaybetmeleriyle sonuçlanıyor.

‘Geleceğe Hazır’ araştırması da işletmelerin müşteri güvenini kazanmanın yollarını ararken, paylaşılan değerlerin, insani yaklaşımın ve tutarlılığın önemini hafife aldığını ortaya koydu. Yeni teknolojilerin uygulanmasında “önce insan” yaklaşımının benimsenmesi, güven puanını yüzde 16’ya kadar artırabiliyor. Rapor verilerine göre, müşterilerin yüzde 59’u yapay zekâ konusunda bilgili işletmelerin doğru tahminlerde bulunma olasılığının daha yüksek olduğunu düşünüyor. Müşterilerin yüzde 53’ü ise yapay zekâ teknolojilerinin günlük görevleri daha etkin tamamlayacağına inanıyor.

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Bursa Osmangazi'de ‘Girişimci Kafası’ engellilik farkındalığına ışık tuttu

Konya'da Marangozlar Köprülü Kavşağı’nda son aşamaya gelindi

"Gonca'nın Efeleri"ne Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan tebrik

Bursa'daki konserde Belediye Başkanı parmak ısırttı

Enez'de yarışmanın birincisi oldu... İlk kez yaptığı çorba birincilik kazandırdı

Ankara Keçiören'de "Söz Sizde" buluşmaları sürüyor

Mardin Yeşilli'de sonbahar büyüsü (Özel Haber)

Cumhuriyet tarihinin müzikli panoraması İstanbul Müzik Fuarı'nda

Antalya’da su baskınlarına karşı hazırlıklar artırıldı

Bursa İnegöl'de UÜ Yerleşkesi yerinde dönüşecek

Engelsiz Türkiye için tarihi adım... Bakanlık ve Beyazay ortak komisyon kurdu

İzmir Kooperatifçilik Buluşmaları 19 Aralık’ta

Sivas Belediyesi’nden engelleri kaldıran hizmetler

Muğla'da temizlik seferberliği Ula Göleti’nden başladı

Konya'ya gelenler 'Gazze' mesajıyla karşılanıyor