'Hava'da yolcu hakları dijitalleşti

'Hava'da yolcu hakları dijitalleşti

GÜNDEM 31.03.2025 17:59:37 328 0

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, havayolunda yolcu hakları başvuru sürecinin tamamen dijitalleştiğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, sistem sayesinde yolcuların artık taleplerini önce havayolu işletmesine, sonra idareye iletmek zorunda kalmayacağını açıkladı.

ANKARA (İGFA) -  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz ve takipsiz hiçbir alan bırakmamak ve tüm süreçleri merkezileştirmek amacıyla yeni bir hizmeti devreye aldığını duyurdu.

Bakan Uraloğlu, KDM-ERP (ctm.shgm.gov.tr) sistemine entegre edilen Yolcu Hakları Modülü ile yolcu şikayet ve taleplerinin tek noktadan ve tamamen dijital bir şekilde yönetilmesini sağlayacaklarını ifade etti.

Havayolu işletmelerini, vatandaşları ve SHGM’yi dijital ortamda buluşturduklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Yolcular artık taleplerini önce işletmeye, sonra idareye iletmek zorunda kalmayacak. Süreci tek tıkla başlatabilecek.” dedi. KDM-ERP sistemi üzerinden yapılacak başvuruların öncelikle havayolu şirketi tarafından değerlendirileceğini belirten Uraloğlu, “Yolcunun ve havayolu şirketinin anlaşamadığı durumlarda sürece doğrudan SHGM dahil olacak.” açıklamasında bulundu.

“FİZİKİ EVRAK VE E-POSTA DEVRİ KAPANDI”

Uraloğlu, sistem kapsamında başvuru süreçlerinin hız kazanacağını ve başvuruların çok daha kısa sürede sonuçlandırılacağını söyleyerek “Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı. Yolcular tüm talep ve şikayetlerini sadece KDM-ERP sistemi üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleştirecek.” diye konuştu.

KDM-ERP sisteminin yalnızca yolcu hakları başvurularını değil, havacılıkla ilgili tüm süreçleri kapsayacağını belirten Uraloğlu, “Sistem ile birlikte havacılıkta denetimsiz, izlenemez hiçbir alan bırakılmayacak. Havacılık sektörünün tamamında süreç yönetimi merkezi bir yapıya kavuşacak. Sivil havacılıkta takipsiz hiçbir alan kalmayacak.” açıklamasında bulundu.

YILDA 1 MİLYON BAŞVURU BEKLENİYOR

2024 yılında SHGM’ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu hatırlatan Uraloğlu, “Yeni sistemle bu sayının 1 milyona kadar çıkmasını bekliyoruz. Çünkü artık doğrudan havayoluna giden başvurular da bu platform üzerinden yürütülecek. Sistemin kapsayıcılığı çok daha geniş.” ifadelerini kullandı.

Haber Kaynak : igf
Anahtar Kelimeler: 'hava'da yolcu hakları dijitalleşti

İlginizi Çekebilir

Ankara'da bir haftada bin 20 aranan kişi yakalandı

“Kuru fasulye krizi” iddialarına yalanlama

İletişim Başkanlığı Bursa Bölge Müdürü Gölbaşı'dan uluslararası öğrencilere 'Kamu Diplomasisi ve Medya' dersi

Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! İstanbul ve 16 ilde 35 gözaltı!

Jandarma'dan yasa dışı bahis ve dolandırıcılık operasyonu! 123 milyar TL'lik işlem hacmi tespit edildi

Altıncı gemimiz hizmette... Türkiye'nin enerji filosu güçleniyor

EPDK'dan dijital hamle... Tüm sayaçlar akıllıya geçiyor!

Gümrük işlemlerinde uçak motorları dönemi

Aralık ayı yaşlı ve engelli aylıkları hesaplara yatırılıyor

Çiftçiye 1,1 milyar TL'lik destek ödemesi başladı

Keşan TSO ve Trakya heyetinden Ankara’da yoğun ziyaret trafiği

Konya'da vuslat öncesi Zabıta denetimleri arttı

Edirne'de tarihi eser kaçakçılığına 2 tutuklama

Mavi yüzgeçli orkinos kotası yüzde 20 arttı!

Ankara Büyükşehir memurlarına sosyal denge ayarı