Malatya-Nurdağı hattı lojistiğe güç katacak

Malatya-Nurdağı hattı lojistiğe güç katacak

Malatya-Nurdağı hattı lojistiğe güç katacak
EKONOMİ 13.10.2025 12:38:44 202 0

Depremden sonra yeniden hayata döndürülen Malatya-Nurdağı hattında seferlere lojistiğe güç katacak.

İSTANBUL (İGFA) - Kahramanmaraş merkezli depremlerde hasar gören Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolu hattı, onarım çalışmalarının ardından 15 Eylül 2025 tarihinde yeniden hizmete açılmıştı.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) seferlere başladığı hatta, Omsan Logistics de önümüzdeki günlerde taşımacılık operasyonlarına başlamaya hazırlanıyor.

235 kilometre uzunluğundaki Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolunun yeniden hizmete açılmasının bölge ekonomisi ve lojistik sektörü açısından kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Omsan Logistics Genel Müdürü Ahmet Tansık, “Hattın kapalı olduğu dönemde, yük taşımacılığı zorunlu olarak Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergahına yönlendirilmişti. Bu uzun ve maliyetli rota hem zaman hem de maliyet açısından ciddi kayıplara yol açıyordu” dedi.

Ulaştırma Bakanlığı’nın yakın takibi ve sürece hız vermesi sonucu yeniden devreye alınan hattın lojistik taşımacılığında maliyetleri düşüreceğini ve verimliliği artıracağını belirten Tansık, Omsan Logistics’in demiryolu hattında önümüzdeki günlerde taşımacılık operasyonlarına başlayacağını bildirdi.

Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demiryolu hattının bölge lojistiğinin belkemiği konumunda olduğunu ifade eden Tansık, “Yeniden hizmete alınan bu hat sayesinde Akdeniz limanlarına doğrudan erişim imkânı sağlanacak. Bölgenin dış ticaret kapasitesini artıracak bu gelişme, bölgesel kalkınmayı da hızlandıracak" dedi.

Demiryolu hattının yeniden devreye alınmasının, OYAK Maden Metalürji şirketlerinin ham madde tedarikinde kritik bir rol üstlenen Ermaden’in faaliyetleri açısından taşıdığı öneme dikkat çeken Ermaden Genel Müdürü Halil Yıldırım ise, “Hattın tekrar hizmete girmesiyle birlikte, Sivas’ın Divriği ilçesinde bulunan Demirdağ tesislerimizden çıkarılan demir cevherinin taşınma süresi kısalacak, taşıma kapasitesi de iki katına çıkacak. Bu gelişme, OYAK Maden Metalürji şirketlerinin rekabet gücüne katkı sağlayacak” diye konuştu.

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Merkez Bankası 'Ödemelerin Merkezi' sitesini yayına aldı

BDDK'dan 'Hayhay Finansman'a faaliyet izni

UİB'in Kasım ayı ihracat verileri belli oldu

Merkez'in kredi hacmi 229 milyar TL'ye yükseldi

Marmarabirlik üçüncü dilim ödemelere hazırlanıyor... 622 milyon TL ödeme 5 Aralık'ta hesaplarda

TÜFE Kasım'da yıllık yüzde 31,07 arttı... En yüksek artış konutta

Kayseri Şeker 3. Söküm Avansı'nı yatırdı

Yerel Asgari Tamamlayıcı Kurumlar Vergisi beyannamelerinde süre uzatımı

BUSİAD’dan çağrı: İthalat vergilerinin yüzde 6’sı Bursa’ya kazandırılabilir

Zorunlu Karşılık Tebliği'nde oranlar güncellendi, bazı hükümler ileri tarihlere ertelendi

Kahta’da Araç Muayene İstasyonu Hizmete Açıldı

Türkiye ekonomisi 21 çeyrektir durmuyor!

531 firmaya Dahilde İşleme İzni verildi

Ankara’da içme suyu güvenliği için dev yatırım

Eğitimin geleceği ASKON Bursa’da masaya yatırıldı