GÜNDEM

GÜNDEM Haberleri

Markalar ambalaja odaklandı

Markalar ambalaja odaklandı

Markalar ambalaja odaklandı
GÜNDEM 25.03.2023 07:42:03 194 0

Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde 70. En etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri olmasına karşılık ambalaj, Türkiye’de pazarlama bütçelerinde en düşük payı alıyor. Ancak son yıllarda birçok marka, bu alandaki çalışmalara odaklanmaya başladı.

İSTANBUL (İGFA) -  Ambalajın önemi hakkında bilgi veren Patiswiss Çikolata Ceosu Elif Aslı Yıldız, “Tüketicilerin önündeki binlerce ürün için saniyelerle kısıtlı karar anında ambalajın albenisi önemli bir güç. Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri. Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde 70. Eğer ambalaj tüketicinin ürünü eline almasını sağlamışsa, yüzde 70 oranında da tüketicinin o ürünü satın almasını sağlayacaktır. Bu oran, çocuklarda daha yukarı çıkabiliyor” dedi.

Ambalaja Türkiye’de yeterince önem verilmediğini kaydeden Yıldız, “Türkiye de raflara baktığımızda, dünya ile rekabette bence oldukça mütevazi kalıyor. Türkiye, pazarlama bütçelerinde en düşük bütçeyi ambalaj tasarımına ayırıyor. Halbuki ambalaj tüketiciye en yakın olduğumuz yerdir. Bu fırsatın iyi kullanılması gerekiyor. Dünyada bunun önemini anlayan markalar ambalaj tasarımına ciddi bütçeler ayırıyor. Önümüzdeki yıllarda ambalaj konusunun markalar açısından daha önemli hale gelmesini bekliyoruz” diye konuştu.

Şirketin İnovasyon Kurulu Başkanı olarak da görev yaptığını hatırlatan Yıldız, inovasyon anlayışlarıyla ilgili şunları söyledi: "Ürünlerimizi piyasaya sürdüğümüzde benzer ürün üreten firmalar AR-GE’ye bizden 100 kat fazla para harcıyordu. İnovasyonun parayla bir ilgisi yok. Olay çalıştığınız insanlarda, onları nasıl yönlendirdiğiniz ve işten ne kadar anladığınız ile ilgili. Ben hiyerarşik düzenin üretken akıllarda tutmadığını gördüm. Onlar daha yatay bir yapılanma istiyor. Bunu işleri hızlı bir şekilde halledip, karar mercilerine doğrudan erişim ihtiyacı duydukları için istiyorlar. Daha geleneksel görünen bu yöntemle, bir kişiye en fazla 10 yönetici atama şeklinde organizasyon yapısını şekillendirdim. Organizasyon hep fark yaratır. Organizasyon, rakip bir markanın taklit edemeyeceği şeydir." 

Haber Kaynak : igf
Anahtar Kelimeler: markalar ambalaja odaklandı

İlginizi Çekebilir

Altıncı gemimiz hizmette... Türkiye'nin enerji filosu güçleniyor

Adıyaman'da kaçak sigara operasyonu

EPDK'dan dijital hamle... Tüm sayaçlar akıllıya geçiyor!

Gümrük işlemlerinde uçak motorları dönemi

Aralık ayı yaşlı ve engelli aylıkları hesaplara yatırılıyor

Çiftçiye 1,1 milyar TL'lik destek ödemesi başladı

Keşan TSO ve Trakya heyetinden Ankara’da yoğun ziyaret trafiği

Konya'da vuslat öncesi Zabıta denetimleri arttı

Edirne'de tarihi eser kaçakçılığına 2 tutuklama

Mavi yüzgeçli orkinos kotası yüzde 20 arttı!

Ankara Büyükşehir memurlarına sosyal denge ayarı

Bayraktar TB3'ten tarihi başarı! TCG Anadolu'da KUSV kontrol testi başarıyla tamamlandı

Kamu çalışanları ve emeklilerden ek zam tepkisi! Adalet istiyoruz, ayrıcalık değil

Sakarya’nın toplu taşımada engelleri kaldıran uygulamasına Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan ödül

Mehmet Demir: “Engellerin Değil, İmkânların Konuşulduğu Türkiye’yi Kuralım”