Özel okulların ücretsiz kontenjanlarına merkezi yerleştirme

Özel okulların ücretsiz kontenjanlarına merkezi yerleştirme

Özel okulların ücretsiz kontenjanlarına merkezi yerleştirme
EĞİTİM 11.03.2024 12:37:00 132 0

Millî Eğitim Bakanlığınca şehit, gazi yakını ve koruma altına alınan çocukların kanuni hakları gereği özel okullara ücretsiz erişimini kolaylaştırmak amacıyla, gelecek eğitim öğretim yılı itibarıyla merkezî yerleştirme yapılacak.

ANKARA (İGFA) -  Millî Eğitim Bakanlığınca şehit, gazi yakını ile koruma altındaki çocukların kanuni hakları gereği özel okullara ücretsiz erişimini kolaylaştırmak amacıyla merkezi yerleştirme işlemleri, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren başlatılacak. Bu kapsamdaki binlerce ücretsiz kontenjan için takvim ilan edilecek ve başvurular, yaz döneminde dijital sistem üzerinden alınacak.

Resmî Gazete'de 16 Şubat'ta yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile özel okul ve kurumlarla ilgili pek çok yeni düzenleme yürürlüğe girdi.

Bu hükümler arasında özel okulların ücretsiz okutması gereken öğrencilerin yerleştirme işlemlerinin merkezi yapılmasına ilişkin yeni düzenleme bulunuyor. Hangi öğrencilerin ücretsiz okutulacağı ise Özel Öğretim Kurumları Kanunu'nda yer alıyor. Kanun'un 13. maddesinde, özel okullardaki tüm öğrencilerin yüzde 3'ü oranında ücretsiz okutulması gereken öğrenciler, şehit ve gazi çocukları ile haklarında korunma, bakım veya barınma kararı verilen çocuklar olarak sıralanıyor.

Söz konusu yönetmelik değişikliğiyle özel okulların ücretsiz kontenjanlardan yararlanabilecek kanun kapsamına giren öğrencilerin, özel okul kayıtlarını kolaylaştırılması amaçlanıyor.

Bu kapsamda artık bu öğrenciler, özel okula devam etmek istediklerinde tercihlerine göre merkezî olarak yerleştirilecekler.

EŞİTLİK HÂLİNDE PUANI YÜKSEK ÖĞRENCİYE ÖNCELİK VERİLECEK

Yerleştirme işlemi, tercihlere göre yapılacak. Yerleştirmede öncelik sırasının nasıl belirleneceği, yönetmelik ekinde yer alan "Özel Öğretim Kurumlarında Ücretsiz Okuyacak Öğrenci Başvuruları Değerlendirme Formu" ile belirlendi. Buna göre, özel okullarda ücretsiz okutulacak bu öğrenciler için "ailenin geliri", "okuyan kardeş", "engellilik" gibi hususlar ile "spor ve bilim" alanlarında yapılan yarışmalarda elde edilen dereceler" gibi kriterler dikkate alınarak belli bir puanlama yapılacak. Eşitlik hâlinde puanı yüksek olan öğrenciler öncelikle yerleştirilecek.

Dijital ortamda başvuruların alınması için hazırlıklar devam ediyor.

Başvurular için takvim ilan edilecek.

Müracaatlar valiliklerce değerlendirilecek, puan durumu ve tercihler dikkate alınarak okullara yerleştirme yapılacak.

Yerleştirme hakkı kazanan öğrenciler, özel okullarla görüşerek sözleşmelerini ücretsiz imzalayacak ve kaydını yaptıracak. Ülke genelindeki özel okulların binlerce ücretsiz kontenjanı için tercihlerin yaz döneminde alınması hedefleniyor.


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

SANKO ÜNİVERSİTESİ’NE GÜNEYDOĞU KARİYER FUARI’NDA YOĞUN İLGİ

Eğitim ve Öğretim Kalitesini Arttırmak İçin Eğitim Çalıştayı Düzenlendi

Memur-Sen İl Temsilcisi Mehmet Demir: “Kariyer Basamakları İle İlgili Taleplerimiz ve Takibimiz Karşılık Buldu”

Adıyaman Üniversitesinde “İntiharı Önlemede Destek Mekanizmaları ve Toplumun Rolü” Konferansı Düzenlendi

Adıyaman Üniversitesinde “Akademide Yapay Zekâ Araçlarının Kullanımı” Başlıklı Konferans Düzenlendi

KPSS 2024.2 Merkezi Atamaları İçin Süre Daralıyor

ADYÜ Teknokent İçin Geri Sayım Başladı: Bölgeye AR-GE ve Girişimcilik Desteği Sağlanacak

SANKO OKULLARI’NIN NASA BULUŞ ŞENLİĞİ BAŞARISI

Adıyaman Üniversitesi ile Fırat Üniversitesi Arasında İş Birliği Protokolü İmzalandı

Adıyaman Üniversitesi İle Bayburt Üniversitesi Arasında İş Birliği Protokolü İmzalandı

ADYÜ'de Hazırlanan Proje TÜBİTAK Tarafından Desteklenmeye Değer Görüldü

Rize’de 7-10 Yaş Grubu Kur’an Kurslarına Yoğun İlgi

Adıyaman Üniversitesinde İleri Yaşlara Yönelik İki Önemli Konferans

Adıyaman Üniversitesinde “Bir Girişimci ile Bir Gün Zirvesi" Düzenlendi

15 TEMMUZ ŞEHİTLER ORTAOKULUN’DAN ERASMUS+ PROJESİ