PEPSİCO'DAN PLASTİK KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖNEMLİ ADIM

PepsiCo Avrupa 2030 yılına kadar tüm atıştırmalık paketlerinde fosil bazlı plastiğin kullanımını sonlandırma planını duyurdu.

PEPSİCO
EKONOMİ 26.01.2022 09:41:00 186 0

 Bu hedef, Doritos, Ruffles, Cheetos ve Lay’s (Walkers) dahil olmak üzere tüm atıştırmalık markalarını içerecek ve paketlerde yüzde 100 geri dönüştürülmüş veya  yenilenebilir içerik kullanımı ile sunulacak.

SEZGİN AKKOYUN

İSTANBUL UHA- Ambalajın tüketici denemeleri, yılın ilk yarısında Fransa'da bir Lay's serisindeki yenilenebilir içerikle 2022 yılında Avrupa pazarlarında başlayacak. Yılın ilerleyen dönemlerinde, İngiltere'deki Walkers markasından bir serisi geri dönüştürülmüş içerik ile denemelere başlayacak. Yenilenebilir içerik, daha önce kullanılmış plastikten elde edilecek ve yenilenebilir içerik, kullanılmış yemeklik yağ veya kağıt hamurundan kaynaklanan atıklar gibi bitkilerin yan ürünlerinden gelecek. PepsiCo, fosil yakıt içermeyen malzemeye geçiş yaparak her ton ambalaj başına sera gazı emisyonlarını yüzde 40 oranında azaltacağını tahmin ediyor.

 PepsiCo atıştırmalık ambalajlarında esnek plastik kullanır çünkü cips paketlerini üretmek için kullanılan yumuşak ambalaj, alternatif ambalajlara göre daha hafiftir ve bu yüzden daha düşük karbon izine sahiptir. Ayrıca yiyeceği taze tutma konusunda da oldukça verimli olduğu için yiyecek atığını azaltır. Ancak PepsiCo, kullanılan plastik miktarını azaltmak ve esnek ambalaj döngüsü sağlamak için değişime ihtiyaç olduğunun farkındadır. PepsiCo Avrupa, çalışmalarını bu kapsamda üç stratejik temele odaklayacak: doğru tasarım; doğru altyapı ve esnek paketleme için doğru yeni yaşam.

PepsiCo, yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş içeriğe geçişin ötesinde, Avrupa'da daha esnek plastiğin geri dönüştürülmesi ve yeniden kullanılması için bir dizi yatırıma ve yeniliğe odaklanacak olan "Paketleri Daha İyi Hale Getirmek" adlı yeni bir program geliştirdi.

Doğru tasarım

PepsiCo Avrupa, daha basit bir paket yapısı oluşturmak için yenilikçi tasarım teknolojisinden yararlanarak tüm paketlerini geri dönüştürülmesini kolaylaştıran malzemelere taşıyor. Yeni paket tasarımları, genellikle 'mono-malzemeler' olarak adlandırılan Polipropilen gibi daha büyük oranlarda geri dönüştürülebilir plastikler içeriyor. Bunlar, esnek ambalaj değer zincirinde aktif olan bir grup paydaş tarafından kabul edilen Döngüsel Esnek Ambalaj Ekonomisi (CEFLEX) tarafından geliştirilen geri dönüşüm tasarım yönergelerine uygundur.

PepsiCo ayrıca 2030 yılına kadar porsiyon başına yeni plastikte yüzde 50 azalma taahhüdünün bir parçası olarak -  tekli paketlerinde ve çoklu ambalajlarında gereksiz paketlemeyi azaltmak için çalışıyor. Ürün yelpazesinin bir kısmında PepsiCo'nun üretim tesislerinde yenilikçi teknoloji kullanarak çoklu ambalajın dış katmanını yüzde 30'a kadar azalttığı İngiltere gibi pazarlar da dahil olmak üzere, bu hedef doğrultusunda ilerleme kaydedilmektedir.

Doğru altyapı

PepsiCo, esnek ambalajlara ikinci bir yaşam şansı vermek için altyapıya yatırım yapmaya ve bunu mümkün kılacak politika değişikliklerini savunmaya kendini adamıştır. Bu yaklaşımın bir parçası olarak PepsiCo Avrupa, katı atık sahası yasağını hızlandırmayı ve esnek filmlerin toplanması, ayırılması ve gerçekten geri dönüştürülmesini sağlayan EPR(Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu) ücretlerinin hızlı bir şekilde kabul edilmesi de dahil olmak üzere esnek ambalajlar için cesur geri dönüşüm hedeflerinin belirlenmesini destekliyor.

Doğru yeni yaşam

PepsiCo, daha yaygın kullanımını desteklemek için esnek ambalajlardan yapılan geri dönüştürülmüş içeriğe olan talebi artırmaya odaklanacak. Şirketin bu yıl planlanan geri dönüştürülmüş plastik içerik denemelerinin yanı sıra, şirket ayrıca atıştırmalık paketleri için yeni yaşam olanaklarını keşfetmeye devam ediyor. PepsiCo'nun hedefi, gıda ambalajına uygun paketten-pakete dönüşüm olsa da, değerli ve dayanıklı ürünler üretmek için esnek filmlerin toplanması, ayrıştırılması ve geri dönüştürülmesinin geliştirilmesi, esnek ambalaj için döngüsel bir geleceğe doğru önemli bir ilk adım olduğu açıktır. Bu nedenle PepsiCo, aynı zamanda, paketlerin, kat direkleri gibi öğelere ve otomotiv endüstrisinde parça olarak yeniden yapılmak üzere plastik peletlere dönüştürülmesini de araştırıyor.

Şirket daha önce içecek ambalajlarını dönüştürme planlarını da açıklamıştı. 2022 yılına kadar on bir Avrupa pazarında Pepsi markasını yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastik (yüzde 100 rPET) şişelere dönüştürecek ve ayrıca 2030 yılına kadar tahmini 200 milyar plastik şişenin kullanımını azaltmayı hedefleyen SodaStream aracılığıyla yeniden kullanılabilir bir model oluşturmaya yatırım yapmaya devam edecek.


İlginizi Çekebilir

Lüks tüketim pazarı ikilemle karşı karşıya

IPARD-III başvurularında son tarih 16 Ağustos!

Türkiye İMSAD Aylık Sektör Raporu açıklandı

GCA, TİM ihracat şampiyonları listesinde 2’ncilik ödülüne layık görüldü

Kayıt dışı ile mücadeleye devam

Nükleer zirvede 325 yeni görüşme yapıldı

Borçlanma faiz oranları düşüşte!

Yenilenmiş 2. el teknoloji sektörü büyümesini sürdürüyor

36 şehrin ihracatı arttı!

KESK: "TÜİK enflasyonu sahte, yoksulluk gerçek" - Videolu Haber

Sektörde yeni düzenleme ile bahşiş gelirinin artması hedefleniyor

Nükleer Santraller Zirvesi'nde önemli iş birliği anlaşması

Bankacılıkta dijitalleşme sürüyor... Şubelere ihtiyaç azalıyor

AKO Jant fabrikasında yıllık üretim 1 milyona çıktı

Haziran ayında oda fiyatlarında %73 artış yaşandı!