Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı

Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı

Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı
EKONOMİ 13.04.2023 11:07:00 96 0

İçinde bulunduğumuz Ramazan ayı boyunca iftar ve sahur saatleri başta olmak üzere tüketiciler interneti daha çok kullanıyor, e-ticaretten daha fazla alışveriş yapıyor.

İSTANBUL (İGFA) - Türkiye’de alışverişin odağı haline gelen e-ticaret siteleri Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı için en yoğun şekilde tercih edilen mecraları da oluşturuyor. Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre ülkemizdeki e-ticaret sitelerinin sayısı 35 bini bulurken, 2022 yılının ilk 6 ayındaki harcama tutarı ise bir önceki yıla göre yüzde 116’lık rekor artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşti.

Cironun büyüklüğü e-ticaret sitelerinin marketing faaliyetlerine de yansıdı. Yapılan dijital alışveriş için tercih edilen marketing mecraları da sosyal medya başta olmak üzere dijital mecralar olurken, e-ticaret sitelerinin ve markaların yaptıkları kampanyaların bütçelerinde, kampanya sayısında ise artışlar gözleniyor. Günümüzde bir Influencer aracılığıyla bir ürünü ve e-ticaret sitesine özellikle Ramazan gibi alışverişin yoğun olduğu dönemlerde tanıtmak daha önemli hale geliyor.

VİDEO İZLEME ALIŞKANLIĞIMIZ ARTIYOR

Digital Exchange’in uzman marketing ekibi, markalara yaklaşan Ramazan Bayramı nedeniyle bir dizi pazarlama önerisinde bulundu.

Ramazan döneminde e-ticaret sitelerini ele alan araştırmaya göre bayramı da düşünen tüketicilerin yüzde 66’sı e-ticaret sitesinden alışveriş öncesinde ürünle ilgili video izlemeyi tercih ediyor. “Alışverişin arttığı dönemde rüzgarı yakalayan markalar, bunu yıl boyu doğru kampanyalarla sürdürerek büyük kazanım sağlar” diyen Digital Exchange’in marketing ekibi, video marketingin 2023’ün trendleri arasında bulunduğunu ifade eden belirtti.

Türkiye'de 18-70 yaş arası tüketiciler vaktinin 8 saatinden fazlasını internette geçirdiğine dikkati çekilen öneride, bu kitlenin alışveriş sepet ortalaması ise 2022’nin ilk yarısına ait verilere göre 4 bin 900 TL’ye ulaştığı ve rakamın 2023’te daha da arttığı tahmin edildiği kaydedildi.


İlginizi Çekebilir

D-Marin, Dubai’deki beşinci marinasını işletmeye hazırlanıyor

Bakan Bolat iş dünyasıyla buluştu

TÜİK, 2023 yılı devlet hesapları verisini açıkladı!

Küresel seyahat pazarında iş birliği

Bakan Şimşek: İstikrarı kararlılık sürdürüyoruz

Yİ-ÜFE yıllık yüzde 33,09 artış kaydetti

Gözler bu verilerdeydi... Yıllık enflasyon geriledi

Avrupa'da tatil hayal mi olacak?

Keşan TSO, TOBB Sanayi Kapasite Raporu Bilgilendirme Toplantısı’na katıldı

Dış ticaret açığı yüzde 31,5 azaldı

Kuru meyve ihracatçıları Hindistan seferine çıkıyor

IC Enterra Yenilenebilir Enerji’nin yılın ilk yarısında net geliri 1,8 milyar TL’ye ulaştı

Lezita ikinci konsept mağazasını Ankara’da açtı.

TOBB'dan Türkiye'nin İnovasyon Atılımına Övgü: Küresel Arenada Gücümüze Güç Katıyoruz

Borç yapılandırmada 26 Eylül detayı: Kimler faydalanacak?