SOSYAL MEDYADA İŞLETMENİZİ BÜYÜTECEK İPUÇLARI

Pandemi ile birlikte artan internet kullanımı ile birlikte sosyal medya uygulamaları da özellikle markalar için önemli bir pazar yeri haline geldi.

SOSYAL MEDYADA İŞLETMENİZİ BÜYÜTECEK İPUÇLARI
TEKNOLOJİ 24.03.2022 00:30:00 616 0

İSTANBUL / UHA

Yaklaşık 32 milyon işletmenin instragramda hesabı olduğunu söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, özellikle giyim, yeme-içme ve seyahat paylaşımlarının instagramda yoğun ilgi gördüğünü belirtti. İnstagramda en çok sponsorlu hikayelerin tıklandığını ve dijital reklamlar ile işletmelerin yüzde 50-60 arasında etkileşim kazandığının altını çizen Kaplan, sosyal medya uygulamalarında yapılacak pazarlama stratejileri ile ilgili önemli bilgiler aktardı. 

Pandemi ile birlikte artan internet kullanımı ile birlikte sosyal medya uygulamaları da özellikle markalar için önemli bir pazar yeri haline geldi. 

İşletmeler için sosyal medya uygulamalarında izlemesi gereken pazarlama stratejilerini anlatan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Her sosyal mecranın hedef kitle ve içerik açısından farklılıkları bulunuyor ve mecralardaki hedef kitle analizini yaparak içerikleri oluşturmak gerekiyor. Örneğin, giyim, yeme- içme, turizm ve seyahat sektöründe bulunan işletmeler, İnstagram’da ve Pinterest’te çoğunluğu oluşturan 18-40 yaş grubuna hitaben içerikler üretmelidir. Butik işletmeler ağırlıklı olarak Facebook’ta olmalı, aynı zamanda tüm işletmelerin iş ilişkilerini yansıtıp büyüteceği bir platform olan Linkedin’de yerini almalıdır” dedi.

En çok Sponsorlu Hikâye Paylaşımları Tıklanıyor

Dijital mecralarda en çok sponsorlu hikâyelerin tıklandığını belirten Kaplan, özellikle gündeme dair yapılan içeriklerin etkileşimi artırdığına dikkat çekti. 

Kaplan sözlerine şöyle devam etti: “Sosyal medyada içerikleri tamamen hedef kitleye göre belirlemek gerekiyor. Çünkü kişi kendine yönelik paylaşımlar yapılmadığında takipten çıkıyor veya etkileşimde bulunmuyor. Hedef kitleye doğrudan ulaşmada dijital reklam yöntemlerini seçmek, en etkili alternatiflerin başında geliyor. Dijital reklamlarda özellikle ilgi çeken veya etkileşimi artıracak bir içeriğin olması çok önemli. Dijital reklamların yanı sıra etkileşimi devam ettirebilmek adına haftada en az 3 içeriğin paylaşılması ve bu paylaşımlara takipçilerin de dâhil edilmesi gerekiyor. Hediye çekilişi gibi içerikler sıklıkla yapıldığında takipçinin etkileşimi kaybetmesi ve inandırıcılığının yitirmesine neden oluyor” dedi.

 

İlginizi Çekebilir

AKEDAŞ Destekli Genç Mucitler, Roma’da Dünya 3.’sü Oldu

MKE’nin TOLGA'sı yabancı heyetlere yapılan canlı testlerde yüzde 100 başarı sağladı

"İlk Öğretmenim Ailem" uygulamasına yeni içerikler eklendi

81 ilde kaçak ve sahte alkol operasyonu: 179 şüpheliye adli işlem

Vasiyetlerde e-devlet'te! Organ bağışı e-Nabız ve e-Devlet üzerinden yapılabilecek

Milli Eğitim'den 10 ilde dijital dönüşüm

Türkiye, Avrupa'ya göre en fazla görüşme yapan ülke oldu

“İlk Öğretmenim Ailem” mobil uygulaması zenginleşiyor

5G ile dijital hayat hızlanacak... 5G hizmeti 1 Nisan 2026'da

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan TEKNOFEST daveti

TEKNOFEST İstanbul'da Ankara Keçiören standına yoğun ilgi

Dijital dönüşüm hız kazandı! İnternet sitesi sahipliği yüzde 56,5'e yükseldi

Oyun satışları yaz mevsimini revaçta kapadı

Google servislerinde Türkiye ve Avrupa’yı etkileyen kesinti!

Mobil internet hızımız 10 kat artacak... 5G ihalesine geri sayım