TARSİM, çiftçiyi ve sigorta üretim kanallarını mağdur ediyor

TARSİM, çiftçiyi ve sigorta üretim kanallarını mağdur ediyor

MALATYA (PHA) - Malatya Ticaret ve Sanayi Odası 15. Meslek Komitesi (Sigorta Acenteleri) düzenledikleri komite toplantısında TARSİM sigortalarında çiftçi ve üretim kanallarının yaşadığı sorunları görüştü.

Meslek Komitesi tarafından belirlenen ve biran önce çözüme kavuşması için ilgili kurum ve kuruluşlara resmi yazılar ile iletilen sorunlar maddeler halinde şu şekildedir;
1- Bağımsız eksperler TARSİM uzmanları tarafından denetlenip puanlandırma yapılıyor. Bağımsız bir eksperin TARSİM’in maaşlı personelleri tarafından denetlenmesini doğru bulmuyoruz.
2- Aynı ada/parselde aynı eğim ve yükseklikte bulunan iki farklı bahçenin bir tanesine don hasarı verilip, bir diğerine verilmemektedir. Fizyolojik sebep neden olarak gösterilmektedir.
3- Zirai don haritasında don olayı olacağı yayınlanıyor. Meteoroloji -3, -5 açıklamasına rağmen meyveler dökülüyor ürün kalmıyor ancak TARSİM bunu don olayı olarak kabul etmiyor. 
4- TARSİM Bölge Müdürlüğü'ne sorunlarla ilgili giden acente ve çiftçilerin sorunları çözülmemekle birlikte istediğiniz yere şikayet edebilirsiniz denilip gönderiliyor.
5- Verim tespiti ve hasarda eksperin ifade ettiği kilo ile sisteme yazılan kilo farklı oluyor. Bu da çiftçi ile üretim kanallarının sorun yaşamasına sebep oluyor.
6- Don ihbarına giden eksperlerin hasar tespit yöntemlerinin farklığı çiftçiyi mağdur ediyor. 
7- Don ihbarına giden eksperler TARSİM bölge müdürlüğünden aldıkları direktif ve talimatlar doğrultusunda don hasarı verilen bahçedeki verimi düşük gösteriyorlar.
8- TARSİM Bölge Müdürlüğü tarafından satış kanallarına herhangi bir eğitim ya da bilgilendirme toplantısı yapılmamaktadır.
9- TARSİM Bölge Müdürlüğü yetkilileri Malatya'nın tek geçim kaynağı olan kayısının TARSİM üzerinde büyük bir yük olduğunu ifade edip, TARSİM’in Malatya'dan zarar ettiğini ve vatandaşın hakkına düşene şükretmesi gerektiğini beyan ediyor.
10- Malatya TARSİM Bölge Müdürlüğü çiftçi ve üretim kanallarını hiçe saymaktadır ve iletişim kurup destek vermemektedir.
11- Hasar olmayan bahçelerde verim tespiti sonuçları satış kanalları ekranlarına düşmemektedir ve itiraz girişi yapılmamaktadır.
 

Kaynak : PHA