Teknoloji çağında yazılım sorunu... Aşı reddinin faturası hekimlere ve hastalara çıkarıldı!

Teknoloji çağında yazılım sorunu... Aşı reddinin faturası hekimlere ve hastalara çıkarıldı!

Teknoloji çağında yazılım sorunu... Aşı reddinin faturası hekimlere ve hastalara çıkarıldı!
SAĞLIK 29.05.2024 18:55:13 114 0

Sağlık Bakanlığı, Aile Sağlığı Merkezlerine resmi yazı göndermeden, aşı reddi sisteme girilen ve henüz girilmemiş olan hastalar için ay sonuna sadece 2 gün kalmışken yeniden dilekçe doldurtulması talebinde bulundu.

İSTANBUL (İGFA) -  Ay sonuna iki gün kala istenen bu çalışma, binlerce aşı evrak işlemi, binlerce sayfa kağıt ve binlerce kişiye ulaşmayı imkansız kılıyor.

Aile Hekimliği Çalışanları Sendikası (AHESEN) Başkanı Dr. Ahmet Kandemir, son günlerde yaşanan yazılım hatalarının ve güncellemelerinin aile hekimliği çalışanlarını ve hastaları ciddi şekilde mağdur ettiğini açıkladı.

Dr. Kandemir, “Aile hekimliğinde ilaç yazımından izlemlere, aşılara ve taramalara kadar her işlemimizi artık elektronik ortamda yapıyoruz. Bu durum hem aile hekimleri hem de hastalar için büyük bir kolaylık sağlaması gerekirken, Bakanlığın kullandığı yazılım sistemlerinden kaynaklanan hatalar ve güncellemeler nedeniyle mağduriyet yaşıyoruz” dedi.

YENİ BİR SORUN DAHA EKLENDİ!

Bakanlığın yazılım sisteminde yaptığı güncellemeden dolayı bir problem daha ortaya çıktı.

Dr. Kandemir, “Aşı reddi yapılmış, imzası alınmış ve bilgileri müdürlüğe sunulmuş hastalardan yeniden evrak düzenlememiz ve onları tekrar kurumlara çağırmamız beklendiği bildirildi. Sistemde hata varsa bile arşivlerden bunu onaylayabilecekken veya ay başında bilgilendirme yapılarak uygulamaya konulabilecekken kendi hatalarının faturasını masa başından hastalara ve aile hekimliği çalışanlarına kesmek kabul edilebilir bir durum değildir. Hastalar gelemezse veya ay bitmesine iki gün kalmışken hastalar çağrılamazsa ki mümkün görünmüyor, aile hekimliği çalışanlarının hak edişlerinde kesinti yapılabilecek” şeklinde konuştu.

Bu tür sorunların ilk defa yaşanmadığını vurgulayan Dr. Kandemir, “Hastalarımıza reçete yazdığımız sistemden kaynaklanan aksamalar yüzünden bazen hastalarla 1-2 saati aşan süreler beklemek zorunda kalıyoruz. Rapor düzenlediğimiz başka bir sistemden kaynaklanan sms beklerken yine kapıda hastalarımız yığılıyor. Bu yüzyılda, teknoloji çağında işimizi kolaylaştırması gereken yazılım sistemleri aksaklıklar nedeniyle sıkıntı yaratıyor” dedi.

Dr. Kandemir, mevcut yazılım sistemlerinin acilen elden geçirilmesi ve aksamaların önüne geçilmesi gerektiğini belirterek, “Hastalar da zaten yoğun şartlarda görev yapan aile hekimliği çalışanları da masa başındaki sistem hataları nedeniyle mağdur edilmemeli. Acilen çağa yakışan ve aksamayan yazılım sistemleri kurulmalı” çağrısında bulundu. Aile hekimliği çalışanları ve hastalar, Bakanlık'tan bu soruna kalıcı bir çözüm bulmasını bekliyor.


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Çocukların gözlerini güneşten koruyun

Çocukların gözlerini güneşten koruyun

Sıcak hava kalp krizi sebebi

Omuriliğine yerleştirilen pil sayesinde sağlığına kavuştu

Uzmanı öneriyor: Bu besinler vücudu serinletiyor

Astım ve KOAH hastaları klima kullanırken dikkat etmeli

Vali Varol, Başhekim Doç.Dr. Mehmet Şirik'i ziyaret etti

Vali Varol, yaralı askeri ziyaret etti

SANKO Üniversitesi Hastanesi diyetisyen kadrosunu genişletiyor

Dr. Ocakçı: Kan vermek can vermektir

Erkeklerde yeni moda gıdı estetği

Şanlıurfa’da bir ilk

‘Rezil olacağım’ düşüncesi sosyal anksiyeteyi tetikliyor!

KULAK BURUN BOĞAZ UZMANI DR HASAN SAMİ BİRCAN KULAK ZARINDA Kİ DELİK TEDAVİSİ

Yaz aylarında ishalden korunmanın yolları