Ticaret Bakanlığı 'sosyal medya dolandırıcılığı'na karşı uyardı

Ticaret Bakanlığı 'sosyal medya dolandırıcılığı'na karşı uyardı

Ticaret Bakanlığı
GÜNDEM 29.07.2025 11:04:14 196 0

Ticaret Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlardaki dolandırıcılıklara karşı vatandaşları uyardı; sahte siteler, kimlik avı ve yasa dışı ödemelere karşı önlemler açıkladı.

ANKARA (İGFA) - Ticaret Bakanlığı, dijital mecralarda artan alışveriş eğilimiyle birlikte yaygınlaşan dolandırıcılık yöntemlerine karşı vatandaşları uyardı.

Sosyal medya platformlarında giyim, ayakkabı, elektronik eşya satışı ve bungalov konaklama rezervasyonu gibi hizmetler sunan sahte hesapların mağduriyet yarattığı belirtildi.

SOSYAL MEDYA DOLANDIRICILIKLARI

Bakanlık, sosyal medya üzerinden yapılan şikayetlerde, vatandaşların para göndermesine rağmen ürün teslim edilmediği, konaklama hizmeti alınamadığı, ücret iadesi yapılmadığı ve satıcıyla iletişim kurulamadığı durumlarının arttığını tespit etti.

Bakanlık; "Piyasa değerinin çok altında ürün sunan ilanlara temkinli yaklaşın. Güvenli ödeme yöntemlerini tercih edin, doğrudan banka hesabına para göndermeyin. Satıcının resmi kayıtlılığını ve iletişim bilgilerinin doğruluğunu kontrol edin" önerilerinde bulundu.

Dolandırıcıların banka, posta şirketleri, ünlü markalar veya kişiler adına sahte sosyal medya hesapları ve internet siteleri oluşturarak asılsız ödül, çekiliş, abonelik veya sıfır faizli kredi vaatleri sunduğu belirtilen açıklamada, Bakanlık, zararlı yazılım içeren bağlantılara karşı ise "Reklam ve kampanyalarda adres bilgilerini kontrol edin. Kaynağı belirsiz bağlantılara tıklamayın, dosya indirmeyin veya ödeme bilgisi girmeyin" uyarılarında bulundu.

E-posta, SMS veya mobil uygulamalar üzerinden gönderilen posta teslimatı bildirimi, hesap aktifleştirme isteği, hak kaybı uyarısı veya ücretsiz uygulama vaadi gibi mesajlarla kişisel ve finansal bilgilerin çalınmaya çalışıldığına dikkat çekilen açıklamada, Ticaret Bakanlığı şu önlemleri da sıraladı:

  • Gönderici adreslerini dikkatlice kontrol edin.
  • Resmi kurum adını taşıyan iletilerde doğrulama yapmadan işlem yapmayın.
  • Kişisel bilgi ve şifre paylaşmayın, çift faktörlü doğrulamayı kullanın.

MAĞDURİYET DURUMUNDA NE YAPILMALI?

Dolandırıcılığa maruz kalan vatandaşların emniyet birimleri veya adli mercilere başvurması, bankalarıyla iletişime geçerek hesap güvenliğini sağlaması ve şifrelerini değiştirmesi gerektiği belirtildi.

Bakanlık, bu tür eylemlerin Türk Ceza Kanunu kapsamında suç teşkil ettiğini vurguladı.

Mağdur olan tüketiciler, Tüketici Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri’ne e-Devlet üzerinden başvurabilir.

Bakanlık, tüketicileri korumak için denetim, bilgilendirme ve yaptırım süreçlerini kararlılıkla sürdüreceğini ifade etti.

Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Kocaeli ray filosunu 28'e yükseltti

Ankara'da bir haftada bin 20 aranan kişi yakalandı

“Kuru fasulye krizi” iddialarına yalanlama

İletişim Başkanlığı Bursa Bölge Müdürü Gölbaşı'dan uluslararası öğrencilere 'Kamu Diplomasisi ve Medya' dersi

Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! İstanbul ve 16 ilde 35 gözaltı!

Jandarma'dan yasa dışı bahis ve dolandırıcılık operasyonu! 123 milyar TL'lik işlem hacmi tespit edildi

Altıncı gemimiz hizmette... Türkiye'nin enerji filosu güçleniyor

EPDK'dan dijital hamle... Tüm sayaçlar akıllıya geçiyor!

Gümrük işlemlerinde uçak motorları dönemi

Aralık ayı yaşlı ve engelli aylıkları hesaplara yatırılıyor

Çiftçiye 1,1 milyar TL'lik destek ödemesi başladı

Keşan TSO ve Trakya heyetinden Ankara’da yoğun ziyaret trafiği

Konya'da vuslat öncesi Zabıta denetimleri arttı

Edirne'de tarihi eser kaçakçılığına 2 tutuklama

Mavi yüzgeçli orkinos kotası yüzde 20 arttı!