"TÜBİTAK 4004 Keşif Yolculuğu: İnovatif Atölyeler" Projesi Tamamlandı

"TÜBİTAK 4004 Keşif Yolculuğu: İnovatif Atölyeler" Projesi Tamamlandı

EĞİTİM 29.08.2022 14:19:00 82 0

Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Birimi tarafından TÜBİTAK’a sunulan ve 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında kabul gören “Keşif Yolculuğu: İnovatif Atölyeler “ başlıklı projemiz 22-27 Ağustos 2022 tarihlerinde Adıyaman’da gerçekleşti.


Şubat ayında başvurusu tamamlanan proje; 1 yürütücü, 1 uzman, akademisyen ve öğretmenlerden oluşan 17 eğitmen, 7 rehber ve 1 sağlık personelinden oluşmaktadır. 
Adıyaman İlçelerinden taşıma yoluyla öğrenim gören 30 ortaokul öğrencisinin hedef kitle seçildiği projede öğrenciler, 5 gün boyunca Tarihi Tuz hanında konaklayarak Adıyaman Yenilikçi Eğitim Merkezi başta olmak üzere Adıyaman Seyir Tepesi, Altınşehir İmam Hatip Ortaokulu, BİLSEM ve Karaali Atletizm pistinde STEAM alanında farkındalık uyandıracak, 21.yy bilim ve teknolojisinin gerektirdiği becerilere yönelik etkinliklere katıldı. 
İlk gün Perre Mtal Uygulama Oteli Konferans salonunda gerçekleşen açılış törenine İl Müdürü Ramazan Aşcı, sorumlu şube müdürü Hikmetullah Soysal, projede görevli birçok akademisyen, öğretmen ve öğrenci katıldı.
Törenin ardından öğrenciler drama yoluyla tanışma etkinliğine katılarak birbirlerini daha yakından tanıdılar ve eğlenceli vakit geçirdiler. Günün diğer etkinliklerinde ise öğrencilere STEAM ve Yapay Zekâya Giriş başlıklı derslerde Doç. Dr. Yasemin Hacıoğlu ve Dr. Bahadır Yıldız eşlik etti.  Akşam ise Seyir Tepesine çıkılarak Prof. Dr. Uygar Kanlı önderliğinde teleskopla Satürn ve Jüpiter gezegenleri gözlemlendi.
Projenin 2. Günü öğrenciler Karaali Atletizm Pisti’nde Okçuluk eğitimi aldı ve hayatlarında ilk defa ok atma deneyimini yaşadı. Öğleden sonra ise STEAM ve Astronomi eğitimleri ile devam etti. Akşam AVM de yemek yenildikten sonra oyun salonunda bowling oynayan öğrenciler keyifli vakit geçirdi.
3. günün sabahında Astronomi ve Müzik eğitimi alan öğrenciler öğleden sonra Altınşehir İmam Hatip Ortaokulu’nda Ahşap ve Boyama eğitimi ile kendi özgün saatlerini tasarladı. Eğitim sonunda ise Perre Antik kenti ziyaret edilerek şehrimizin tarihi ve kültürel dokusu öğrencilere aktarıldı.
4. gün öğrenciler Popüler Sanat, Matematiksel Modelleme, Artırılmış Gerçeklik ve Kodlayarak Drone Uçurma etkinliklerine katıldı. Akşam ise BİLSEM ziyaret edilerek binada bulunan atölyeler gezildi ve planetaryumda kısa bir film gösterisi yapıldı.


5.gün Görsel Sanatlar, 3D Tasarım, Sanal Gerçeklik ve Kodlama eğitimleri alan öğrenciler sanal gerçeklik gözlükleri ve 3D Baskıyla tanışarak unutulmaz anlar yaşadı. Akşamında ise sıra gecesine katılarak keyifli anlar yaşadılar.
Son gün öğrencilere akıllı seranın ne olduğu ve nasıl yapılabileceği eğitimi verildikten sonra her öğrenciye projeye katılım sağladıkları için proje yürütücüsü Aycan Özyaşar tarafından sertifikaları verildi ve sembolik olarak saksılara küçük bitkiler dikildi. 
Kendileri için unutulmaz bir 6 gün olduğunu belirten öğrenciler, böyle projelere sürekli katılmak istediklerini ve okullarında da böyle eğitimler görmek istediklerini dile getirdi.


İlginizi Çekebilir

Adıyaman'da 'TÜGVA Yaz Okulları' başladı

Adıyaman'da 'Yaz Kuran Kursları' açıldı - Videolu Haber

Adıyaman'da 'Eğitim Yılı Değerlendirme ve Hazırlık Toplantısı' düzenlendi

SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesinde mezuniyet heyecanı

Ahmet Yesevi Milletevi üreten kadınların adresi oldu

Ortaöğretime geçiş tercih ve yerleştirme kılavuzu yayımlandı

2023-2024 eğitim öğretim yılı değerlendirmesi ve 2024-2025 eğitim öğretim yılı hazırlık çalışmaları toplantısı

GASMEK ile kadınlar hayallerini gerçekleştiriyor

Milli Eğitim Müdürü Tosun'dan 'Kurban Bayramı' mesajı

Adıyaman Üniversitesi 8. Geleneksel Sağlıklı Yaşam Turnuvası sona erdi

Eğitim-Sen'den 2023-2024 eğitim dönemi değerlendirmesi

Tosun'dan yılsonu mesajı

Rektör Prof. Dr. Mehmet Keleş basın mensupları ile bir araya geldi

Kahta'da 34 bin öğrenci karne heyecanı yaşadı

Başkan Demir: “Yeni eğitim yılına kadar gereken çalışmalar yapılmalı, sorunlara çözüm bulunmalıdır “