Tüketiciler dolandırıcılığa rağmen dijitale güveniyor

Tüketiciler dolandırıcılığa rağmen dijitale güveniyor

Tüketiciler dolandırıcılığa rağmen dijitale güveniyor
GÜNDEM 23.06.2022 10:53:00 86 0

Yapılan yeni araştırmalar, tüketicilerin kendilerini çevrimiçi ortamda koruyan tanınmış markalara güvendiğini ortaya koyuyor

İSTANBUL (İGFA) - Küresel olarak tüketicilerin çoğunluğu, çevrimiçi deneyimlerinde güvenliğe değer veriyor ve güvenlik ihtiyacını çevrimiçi işlemlerin rahatlığıyla dengelemek için çalıştıkları şirketlere güvenmeleri kritik. Ödeme sistemi sağlayıcıları, kredi kartı şirketleri, teknoloji sağlayıcıları ve akış hizmetleri, çevrimiçi güvenlik sorunlarını çözmek için en güvenilen işletmeler olarak görünüyorlar. Şirket büyüklüğünden bağımsız olarak, bir marka sürekli olarak olumlu dijital deneyimler sağlıyorsa, tüketiciler kuruluşun verilerini koruduğuna güveniyor.

Tüketicilerin yüzde 57’si, daha fazla güvenlik sağlıyorsa veya dolandırıcılığı önlüyorsa verilerini paylaşmaya istekli olduklarını bildirdi ve yaklaşık yüzde 75'i işletmelerin kendilerini çevrimiçi ortamda korumak için gerekli güvenlik adımlarını atmasını bekliyor.  İş dünyasından yanıt verenlerin çoğu, tüketicilerin güvenliği en önemli öncelik olarak belirtmelerini bekliyor ve yüzde 70'i, dolandırıcılığı önlemenin en büyük endişeleri olduğunu söyledi.

Araştırma, tüketici duyarlılığı ve kimlik tanıma ile ilgili ticari niyetler arasında önemli bir boşluk olduğunu gösterdi. Tüketicilerin sadece üçte biri, işletmelerin onları çevrimiçi ortamda tekrar tekrar tanıyacağından emin, yüzde 84'ü müşterileri tanımanın çok veya son derece önemli olduğunu söyledi. Tüketicilerin en güvenli olarak algıladıkları tanıma ve güvenlik yöntemleri olan fiziksel biyometri yüzde 81 ve cihaza pin kodları yüzde 77 dünya çapında ilk iki sırada yer alıyor.

Raporun bulguları hakkında yorum yapan Experian EMEA & APAC Karar Analitiği Genel Müdürü Luciano Scalise,  güvenli ve emniyetli bir çevrimiçi deneyimi sürdürmenin, tüketiciler ve işletmeler arasında paylaşılan bir sorumluluk olduğunu vurgularken, "Tüketicilerin çevrimiçi ortamda karşılaştıkları risklerin farkında olmaları ve siber hijyen uygulamaları gerekir. Bu arada, işletmeler müşteriyi tanıma, dolandırıcılık önleme ve müşteri deneyimi çözümlerini birbirine bağlamak için orkestrasyon çözümlerinden yararlanabilirler ve böylece tüm araçlarını ve veri kaynaklarını bir araya getirmek için tek bir platformdan yararlanmış olurlar. Bu, değişen risklere uyum sağlamalarına ve müşteri yolculuklarını iyileştirmelerine olanak tanır. Her şey, kusursuz bir dijital deneyim sağlarken müşterileri korumada iyi bir denge kurmakla ilgili" dedi.

 


Haber Kaynak : igf

İlginizi Çekebilir

Ülkü Ocakları Çukurova İlçe Başkanlığı Dualarla Hizmete Açıldı

Kayseri, 2024’te Türkiye’nin En Çok Yatırım Yapan Büyükşehri Oldu

Türkiye'nin en yoksul şehirleri belli oldu

TDV, Adıyaman’da mazlumları sevindirmeye devam ediyor

On binler Galata Köprüsü'ne yürüdü!

279,4 milyon demiryolunu tercih etti

Yüksek enflasyon girdileri artırdı... Perakende sektörü güncellenmeli!

Ankara'da tedavisi süren AK Partili gence Cumhurbaşkanı Erdoğan morali

Kamu sosyal tesis ücretleri 'Resmi'leşti

MHP Lideri Devlet Bahçeli yeni yaşına girdi

Adıyaman Valisi Dr. Osman Varol'un Yeni Yıl Mesajı

ADIYAMAN GENÇLİK VE SPOR İL MÜDÜRÜ FİKRET KELEŞ’TEN YENİ YIL MESAJI

Yeni yılın ilk hava tahmin raporu... İlk günü yurtta yağış beklenmiyor

Doğal gazda yılın ilk tarifesi... Değişikliğe gidilmedi!

MOTAŞ'ın 33 yeni personeli noter huzurunda alındı