BEDİR YAMAN


SAHİDEN SAHİPSİZ MİYİZ?

SAHİDEN SAHİPSİZ MİYİZ?


Adamın kafasına vurmuşlar oy belim demiş. Ya hu! kafana vurdular, sen belim diye bağırıyorsun demişler. Belim olsaydı, kafama vurmazlardı demiş adam.

Kimdir bel? Bel nedir?

Akil bir babadır, deli dolu bir iki kardeştir, soyadını taşıyan bir iki pısmamdır ya da evindar bir dotmamdır. Bunlar yok ise  Ankara dayım ya da Ankara da dayım var politikliğine sahip kurnazlıklarda zaman zaman iş görebilir sanırım. Varsa bunlar kafan dik, başın mahmur olabilirsin.

Bu açıdan bakıldığında duvarlara yazılan Sahipsiz Adıyaman'ın ne demek olduğunu anlayabiliyor insan.

Nasıl oluyor Adıyaman'ın sahipsizliği?
Gerçekten Adıyaman sahipsiz mi?

Bir şehre sahip çıkacak en temel unsur o şehirde yaşayan insanların dünya algıları ve refleksleridir. Malesef toplumsal duyarlılığımız sen otur şansın çalışsın demekten öte bir şeyi geçmiyor bir türlü.
Şehre sahip çıkacak diğer unsur o şehrin kadim aileleridir. İsmi, lakabı, soyadı şehirle özdeşleşmiş aileler olur. Bunların kurduğu cümleler ve takındığı tavır şehrin kaderini etkiler. 
Bir diğer unsur zenginleridir. Ancak en az iki nesil kadarı kadar gözü doymuş, şirketleşmiş, ya da holdingleşmiş , bir çok kompleksten arınmış iş insanlarıdır. Besni'ye sahip çıkan Erdemoğlu ailesi gibi.

Şehirde böyle bir aile var mı? Varsa bir adım öne çıksın lütfen.
Diğer bir unsur kanaat önderleridir. Alimler, dervişler, hocalar kanaat önderi olabilecek insanlardır. Son kanaat önderlerimizden bir kaçını da depremde kaybettik. Rabbim rahmet eylesin. Mekanları cennet olsun.
Şehrin sahibi değil ama sesi olan basın ve basın mensupları şehre sahip çıkılmasını sağlayabilecek unsurlardan biridirler. Ancak dürüm ile durum arasında sıkışan, gariban! fukaralar baskısız basın olmaktan öteye geçemezler. Bir kaç cesur kalemi saymazsak baskısız basına sahibiz.

Son olarak şehrin yetiştirdiği bürokratlar ve bilim insanlarıdır. Malesef herkesin birbirini makamcı olarak küçümsediği bir durumda okkalı bürokratların yetişmesi mümkün değildir.
Siyasetçiler mi?

Siyasetcilerin hiç biri hiç bir şehrin sahibi olamaz. Siyasetçi en fazla şehrin sahiplerinin şehir adına dile getirdiği talepleri ilgili yerlere ileten elçi görevi görebilirler. Fazlası mümkün değildir. İsterse 40 yıl siyaset yapsın, şehre sahip çıkma adına hiç bir hükümleri yoktur kanaatimce. Bundan dolayıdır ki Sahipsiz Adıyaman demeden önce Adıyaman'ın sahipsizliği paradigmasını konuşmak gerekmektedir.
Adıyamanın sahibi Rabbil Alemindir. O da kurban olduğum çalışana verir. Adıyaman da sen otur şansın çalışsın, ilkesini benimseyen bir şehir olduğundan sahipsizlik kader olmuş oluyor malesefe. Biz sabah fırına attığımız biber ve balcanlara sahip çıkabilirsek  ne mutlu bize.  Selametle...